2009-02-02

S:t Médard en Jarles

Kära läsare! Mitt tillstånd av sjukdom och dödsångest försatte mig i en allvarlig skrivkramp. Visserligen gav mig min patologi en skaplig ursäkt för att lägga Gym-journalistiken åt sidan ett tag. Men att jag så fatalt och fullständigt tillåtit mig att försaka er andliga och intellektuella spis, genom att undanhålla er mina sedvanliga betraktelser av det tillstånd vi populärt brukar kalla "livet", det är inget mindre än oförlåtligt. Jag ber er ändå, ödmjukt och med föga hopp om bifall, att ge mig en andra chans. Om jag åter igen skulle svika er på detta vis så förtjänar jag all smuts världen kan uppbåda, samt ert definitiva och ögonblickliga övergivande.

Jag mår bättre nu.

Det rosslar fortfarande lite nerifrån lungornas djup. Men slemuppkastningarna tappar stadigt i frekvens och blir allt blekare och blekare. Rösten är fortfarande lite svag vilket ställer till förtret i tjänsten men jag hoppas på bättring.

Befinner mig på tjänsteresa i Frankrike och jag kommer spendera hela Februari på resande fot.

Mathållningen är komplicerad här. Frassarna är dåligt anpassade till den Paleolitiska trenden. På hotellet i S:t Médard fanns det iochförsig scrambeled eggs och bacon samt färskpressad apelsin till frukost. Men vi har någon sorts gemensam utfodring till lunch och middag som lämnar mycket att önska. Nu har vi åkt till Poitiers. Förhållandena lär ska bli lite bättre här vad det gäller mat och jag ser fram mot att sätta lite sprätt på traktamentet med en prydlig skaldjursplateau och en flaska Chablis ikväll.

Träning är ju också lite svårt men i Médard var hotellrummet rymligt. Jag gjorde på måndagen en steglös övergång från WU till Rehab/Comebackpass, otajmat:

Jogg på stället
Lite Hopprep
5x15: SQ, SU, PshU on the knees
100 Rope Jumps
50 Lunges
100 Rope Jumps
1 min HS mot väggen
5x5 HSPU
50 SQ
50 Rope Jumps

*
2x50 Rehab Shoulder Turns
25 s HS
30 s HS
30 Rehab Shoulder Turns

På kvällen. Blev det ett ringpass på teatern (tog med mig raringarna):

4 STC med paus mellan
5x3 MU
8,5,5 Ring PshU 20cm från golvet.

Kände mig rimligt stark i ringarna. Axeln bättre. Gott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen åter i etern!
På dem bara..

LA

Bear sa...

Tja, din blogg är rolig att läsa vilket är sällsynt bland oss träningsnördar. Keep it up! :)

rackempackem sa...

Tack för uppmuntran!