2009-01-20

Arbeit macht halv Cindy

Har fortfarande lite känning i vänsteraxeln. Kan inte bestämma mig för om det är ont på riktigt eller bara lite irriterat? Känner inget när jag tränar med den. Men när jag sitter still och för axeln uppåt, framåt så är det lite ömt därinne i djupet. Kom efter senaste ringpasset. Har isat nån gång. Det är nog mest en tvångstanke. Bara att släppa. Eller?

Jobbar typ hela tiden nu. En Klein NR innan jobbet. Klämde in en halv Cindy på kvällen för att få lite genomströmning:

AMRAP in 10 min of:

5 pull ups
10 push ups
15 squats

11 rundor (12 rundor på 10:05)

Bestämde mig för att gå till botten med mina push up grubblerier idag. Gjorde strikta "chest to floor push ups" hela vägen. Gosse. Tog slut otroligt mycket snabbare. Började dela upp push upsen redan efter typ 5 set. Har bara delat upp push ups någon enstaka gång förr under Cindy. Vägrar att tro att det bara har att göra med ökat ROM. Det måste delvis ha att göra med att geometrin förändras subtilt vilket leder till at man använder musklerna på ett ovant sätt! Går även en del kräm när man dunkar i golvet. Vilken policy ska man ha igentligen. Hm.. Det är väl bara till att bita i det sura äpplet och acceptera att man får känna sig kass på push ups ett tag. Egot blir svårhanterligt en tid framöver. Det kostar att vara formbög. Gissar att jag skulle legat på 14/15 rundor om jag inte jiddrat. Ja, ja..

3 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Det ger ett gott intryck om man är nykter när man tränar!

rackempackem sa...

Kan så vara, men det är bra för arbetsmoralen att ta sig en liten stänkare innan man går på!

Fit 4 50 sa...

Touche!!