2009-01-09

Ett ringpass i all ödmjukhet

Det blev ett ringpass idag. Underbart fint uppe på viden. Högt i tak, dagsljus, fint väder och ett vackert fönster att titta ut igenom mellan seten. Tror kanske jag får ha någon sorts träff här någon gång. En ringträff.

Noggrann WU i min lägenhet.

Skinning the cat:
1-1-1
Bra WU

MU:
1-5-3
Kändes bra tills jag trashade vänster handled/underarm. Samma som sist. Skulle vilja ha sådana där skydd som gymnasterna har.

False grip pull up:
5x5
Ska träna mer på dom här. Förbluffande jobbigt. Förbluffande bra och nödvändig träning för MU's.

MU:
4

Ring dips:
10-5-5
Ja då, dom är jobbiga.

Sedan gick jag ner i lägenheten och gjorde:

Tabata squats:
21-22-22-22-21-22-22-23=175(PR)
Kändes mycket bättre än när jag gjorde det sist. Mycket större stabilitet i knälederna. Inte läskigt längre när jag blir trött. Kan hålla emot. Kan hålla form. Blir inte lika toktrött heller. Bra.

Gick förbi The Stadium på sergelgatan idag och dom har storrea på sådana här: 99 kronor. Har redan en men jag plockade upp en extra. Man vet ju aldrig. Rätt var det är bryter sig någon pundare in och tar med sig skiten. Frågan är bara vad jag ska gömma backupen? Ja.. Får fundera på det.

3 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

brytpundare

rackempackem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
rackempackem sa...

Just det: det är brytpundare jag är orolig för.