2009-01-16

NR, WU, HS, PR, MU, HSPU, PR

En Klein NR innan jobbet.

På kvällen:

WU: lång och bra. Lite stelhet i ryggen. Inte tip top.

Hand Stand 56 sek (PR) (När ska drömgränsen sprängas? Blir det som med den Engelska Milen? Alla kommer stå 1 min+ när det sker. The race is on.)

Upp på vinden och:
30 Muscle ups for time: 8:15
(Hoppade ner efter varje. Försökte efter att ha kollat lite på clips på nätet, att "pejsa" jämt. Ha en "even flow" liksom. Funkade bra. Tekniskt är jag lite osäker på om hur jag ska göra i bottenläget, ska man göra ett "nummer" av att tok-sträcka ut innan man drar, eller är det okej med en subtil böj? Ska filma och jämföra någon gång. Borde vara realistiskt att gå sub 6 min i år?)

HSPU 16 (PR)
(Det var ett litet tag sedan jag maxade HSPU så det var läge för en test. Förra PR var 15. Värt att notera är att HSPU inte är en övning man detroniserar PR i. Inte ens en rookie som jag tar stora kliv där. Nice.)

Pyramider på greppbrädan x5 utan vikt och x5 med typ 4kg på magen. Ska ju vara mer men jag hade dåligt med vattenflaskor hemma. (kändes okej. Vet inte alls var jag står i fingerstyrkan. Eller jo det vet jag förresten - väldigt vek. Håller bara igång liksom.)

Sen fick jag besök från Kashyyyk igen. Den här gången hade han inte ens med sig något rödtjut. Och så ville han sova över. Men vem vill argumentera med en som är två och sjuttio lång, täkt med rött hår och beväpnad med ett laserarmborst? Han snarkar den jäkeln.


Visst kära läsare, Ni har som vanligt rätt, det är Arvo Pärts majestätiska "Credo" från Paul Hillier's nästan nonchalant lätta och levande inspelning av mästarens Berliner Messe från albumet: I Am the True Vine. Enkelhet och Magi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du drog fan igång sågverket innan jag hann somna!

fredrik sa...

Arvo Pärt rules!