2009-01-03

Sorg, vila, gäster och shiraz

Tog mig friheten att vila idag. Fast först medverkade jag, med mina omsorgsfullt byggda muskler, till att göra det lättare för min bivackpartner no. 1 att flytta ifrån mitt grannskap till ett landskap där alla talar på ett sätt som gör det fullständigt omöjligt att tro att dom menar allvar med någonting. Det var dumt gjort. Lite som att bygga sin egen galge. Vem ska jag nu ty mig till när jag vill bestiga berg? Just det - fick besök av en flåsig varelse från Kashyyyk på kvällskvisten. Han bjöd på rödtjut så jag lät honom stanna ett tag:

2 kommentarer:

mrjling sa...

Det bästa jag har sett i varje fall.

Anonym sa...

Det där att hjälpa bivvivänner att flytta... se det så här istället, som att rycka bort ett plåster, enklast om det sker snabbt. Du snabbade på processen. Eller så kan jag se dig som delskyldig till att en fin kamrat lämnar tjockhult. Fast jag har en av mina bivvivänner kvar i stan, fast jag har svårt att tänka mig att jag sovit sked med den där slöa wookien. Yada yada yada...