2009-01-06

You'll never catch me alive copper!

Infiltreringen av landets polisväsen fortsätter. Idag var det självaste högkvarteret som utsattes för min stelthiga penetration. En konstapel som utsatte sig för "three bars of death" tog det för givet att jag var "on the job". Det var åtminstone två andra "pigs" som också körde CF-pass. Epidemin verkar ha fått ett handfast grepp om rikets upprätthållare av lag och ordning.

Min "inside man" Baby B var ivrig, frustade, blev otålig av vår långa uppvärmning. Jag försökte dock så gott jag kunde att inte svepas med i hans orkan av adrenalin eftersom jag hade lite känning i nacken och desutom nätt och jämt slutat vara andfådd från pull up/burpee-passet för två dygn sedan.

Noggrann uppvärmning.

Back squat:
4x50kg - 4x50kg - 4x40kg

Front squat:
4x40kg - 5x40kg - 5x40kg

Thruster:
10x20kg - 5x20kg - 5x40kg

Kul. Det här var det första passet med skivstång som det kändes som jag hade minsta aning om vad jag höll på med. Tänker bara på teknik. Vikterna är lätta. Det är kul. Det känns som om något håller på att hända. Man känner sig annorlunda i kroppen av skivstångpass kontra kroppsviktsträning. Idag kändes också front, bättre än back-squats. Första gången jag gör en thruster. Jag gillar thrusters. Man kommer djupt ner i squaten med dom. Gillade dom så mycket att jag gjorde en subbad Fran:

Fran:
21-15-9
thrusters 20kg (sub'd)/pull ups
3:22

Wow. Vilken WOD det här är. Läcker. Smäcker. Det kändes som om jag hade ganska mycket mer att ge vad det gällde tempot. Tänkte jobba mig sakta upp mot 40kg. (kanske sub fyra minuter Fran as rx'd i år, eller är det att sticka ut hakan för långt?!) Baby B gjorde en Fran as Rx'd men adderade dips. Baby B är stor. Och stark.

Inga kommentarer: