2009-01-18

Vad är DINA hundar?

Ett pass på vinden idag igen. En tanke uppstod på en flatbar igår. Att skriva en lista över de övningar man suger mest på och sedan kombinera WOD's av dom. På pappret briljant. I praktiken mycket jobbigt. Dagens skörd.

AMRAP in 20 min of:

10 FGPU
10 Ring dips
10 Pistoltraining R leg
10 Pistoltraining L leg

5 rundor på 19:18

Kände mig okej på WU'n. Men redan efter första setet så insåg jag att det inte var någon idé att pusha. Sliten idag. Det här skulle gå långsamt, det insåg jag. FGPU klart värst. Började istället fokusera på teknik. Sträckte ut ordentligt i FGPU'erna. I sista setet kom jag in i en skön lunk. Tekniken börjar lossna. Gjorde några klockrena pistols innan passet också idag. Bra. Imorgon vila. Har lite känning i vänstra axeln nu. Tror det ska vara lugnt.

The dog list:

Pistols
O-lifts
False grip
Ring dips
Double unders
Supermans
Burpees
Left hand jerk offs

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du testat att slänga in den sistnämnda hunden i nån WOD? Jag körde en 21-15-9 med den och burpees häromdagen, men var osäker på om det var 21 drag el 21 "completions" osv som gällde. Nån som har nåt tips?

Anonym sa...

Tillägger att eftersom jag var osäker så gick jag på completions, men det var fanimej jobbigare än burpees!

Fit 4 50 sa...

Det ska vara kul att träna!! Det sa alltid min mormor.