2009-01-04

Polis, polis, rhabdogris

Var på PHS med Vik och Baby B. Dom spelade en helt ofattbart dålig sörja i högtalarna, nån sorts eurotechno. På maxvolym. Och dessa människor betror vi med samhällets våldsutövning. Vägde in mig på 79 med kläder. Har gått upp lite i jul.

WU - lite av varje. Lite KB swings tex - i like!

WOD
Deadlift 3-3-3-3-3 reps

70x3 - 70x3 - 70 fail - 60x3 - 60x4

Jag fumlar vidare i blindo med skivstången. Vik och Baby B försökte hjälpa mig. Är förvirrad. Men det är kul. Tror bara det handlar om att fortsätta känna mig fram. Vik såg stark ut - bra teknik. Baby B jonglerade med 200 pannor pluss.

Weighted pull ups:

25 kg x2 - 35 kg x2 - 40 kg (half BW) x1 - 40 kg x1

Kul. Andra gången jag provar weighted pull ups. Tänkte jag skulle ha som mål i år att göra 1 reps half BW. Men det var för lätt. Kanske 5 reps med half BW är ett lagom mål. Och typ 1 reps 3/4 BW. Vi får se. Jag bara svammlar som ni hör.

Sedan gjorde jag misstaget att inte lägga av utan:

21-15-9
pull ups, burpees
4:14

Gick TOTALT in i väggen på andra settet. Lokalen började snurra. Jag såg mig själv utifrån. Började skratta. Hallucinerade. Det var tokigt. Vad hände? Öppnade såklart aldeles för hårt. Hi, hi. Tog mig av någon anledning i mål. Som en slagen man. Efteråt tog det 25 minuter innan jag slutade att desperat kippa efter andan och gick över i akut andfåddhet. Gick in på muggen och började bajsa, i typ en halvtimma. Var övertygad om att jag fått Rhabdo-förgiftning. Festligt det här.. crossfit.

6 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Akta dig för Rhabdo! Jag trodde en stund att det var på toaletten du skulle ta ditt sista andetag. Men vilket pass du körde!!!

Bear sa...

Haha, den där PU/Burpees sprider sig som pesten. Lycka till på toan!

rackempackem sa...

Bear: Du har naturligtvis rätt: det är tack vara dig jag mår som jag mår nu.. Tack! :) Är imponerad av din tid BTW. Gott nytt!

David Englund sa...

Trodde det hade lyst röda varningslampor på de flesta bloggar angående pullups/burpees woden, iof det är väl då man måste testa? ;)

Martin Altemark sa...

Äh, den är ju kul ju. Bra jobbat!

Testa en som teamworkout också!

rackempackem sa...

David: Ja, CF är strictly för folk som hatar att må bra.

Martin: Visst, nästa gång kör jag i lag. Måste bara hitta någon som inte har något emot att pissa brunt och sedan dö!.

:)