2010-04-10

Träning

_3 position Snatch (high hang, below knee, floor)
40kg x 5
Stången snorhal. Dåligt.

_Snatch Push Press
60kg x 3 x 3
Första gången. Känns bra i axeln.

_High Bar Back Squat
100 x 3
115 x 3 (3RM PR)
Fortsätter med highbar. PR varje pass. Kan skaffa en plan, ett system. Men då kan det ju bli tråkigt.

_4 rounds; no rest:
5 Dead Lift @80kg, off riser, ca 15-20 cm
5 Box Jumps, arbeta på explosivitet och full höftextension
Har fått för mig att jag är svag i nedersta delen av alla drag. Tänkte detta kunde hjälpa. Lite väl högt. Svårt med ryggkurvaturen då.


8 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Starkt! Vill återigen trycka för bättre positionering av kameran. Lite längre bort, kanske.

Martin Altemark sa...

Starkt! Som vanligt!

rackempackem sa...

jon:
nu va det faktiskt så att lokalen i fråga - harald's gym, förbjuder kreativitet med kameravinklar och avstånd. om du har vägarna förbi oslo någon gång kan jag verkligen rekommendera ett besök. du kommer förstå. all och jag menar ALL golvyta är täckt med maskiner. och om man skulle placera kameran från andra hållet så skulle man möta den klassiska problematiken med motljus.

en annan aspekt är att jag har en estetisk linje i bloggen som inte tillåter en allt för hög produktionskvalitet av filmmaterialet men vad gäller den saken så är jag mer villig att blidka ditt önskemål.

martin:
tack min vän! försöker bara äta upp försprånget..

btw, förstod det som att jag missade en trevlig sammankomst på nordic igår. synd!

Martin Altemark sa...

Vilket försprång? Mikkos?

rackempackem sa...

martin:
he, he.. just det.. njae tänkte till dig och björn i första hand. jocke får man väl svårt att se annat en ryggen av.

Baby B sa...

Vad har hänt? Slutat träna?

rackempackem sa...

Kommer snart tillbaka!

Martin Altemark sa...

Vad gäller "kondition" och power output kan du säkert utmana Jocke redan idag. Han är monsterstark, men det är ju bara en aspekt av fitness.

Jag och Björn har nog inte så mycket utmaning att erbjuda i nån domän är jag rädd. Ska vara Björns och hans tokiga tyngdlyftning då.