2010-04-01

Konstant varierade funktionella rörelser utförda med varierad intensitet.

Kom på vad jag gör idag, se överskrift. Alltid skönt att sätta ord på saker och ting. Idag tex så va intensiteten låg.

Sista passet på Harald's innan påsk. Jo då, Brynjar va på plats, men han var upptagen med en annan klient så jag fick klara mig utan spot idag.

_WU/teknik/?
3 min rodd. Lite skivstångslek. Lite HPS. Och ja, jag vet inte riktigt.

_Over head squat
Upp till 50kg x 3.
En test har känts väldigt risigt med OHS ett tag men jag har gjort en hel del vrängingar och det verkar ha hjälpt. Ingen eller subtil smärta i höger axel bara.

_Push Jerk
Lite split jerk först sedan Power Jerk. Ofokuserat.
Power Jerk upp till 75kg x 2, sedan:
60kg x 2 x 5
Testade axeln och tekniken. ska nypa ihop skulderbladen som bara attan. Då känns det skonsammast.

_Clean Dead Lift 90kg x 2 x 5, 60 s rest mellan lyften.
Teknik. Tycker jag lyckas hålla ryggen riktigt bra nuförtiden.


Inga kommentarer: