2010-04-26

På SATS en bit från Feskekörka.

_Snatch teknik
40 kg

_LBBS
125 x 1 (PR)
Grund men cigarr.

_Snatch balance
Upp till 65kg x 3 (1RM PR)
Lite bättre teknik den här gången även om det blev fult på 65. Skönt att göra efter back squaten. Vikten kändes så lätt.

_Shoulder press
Upp till 60kg x 3
En test. Första gången på eoner. Känns bra. Tillochmed nyttigt för axeln känns det som. 60 är 5RM så svagare har jag nog inte blivit heller.

Några timmars vila.

_10 head stand push ups for time:
17:35
Botten till botten för att räknas som ett rep. Massor av ettor, en tvåa, massor av vila. 10 reps i rad årsmål. Någon gång ska jag göra Diane utan vägg.

_V-ups 30 reps



11 kommentarer:

Jocke sa...

Diane utan vägg ... det vore nåt. Bilr så töntigt med marklyften då bara. Diane utan vägg och bara en hand i taget på marklyften?

Coolt med fristående - jag övade lite på det förra våren innan jag blev axelskadad. 1/30 var nog ration =/

rackempackem sa...

Håller med om marklyften. Några alt. till:

Diane utan vägg -

och med dubbla vikten ML (inte jag)
och med multipliserad gravitation (jobbig logestik, jupiter?)
och utan ML (kan nog funka)
och utan golv (det mest imponerande även om jag har svårt att se det framför mig)

Faktum är att fristående HSPUer är en briljant övning vad det gäller att komma åt några fitnessaspekter som ofta neglegeras i coach G's definition. Om man nu har ork att intressera sig för sånt. Men det vore ju onekligen underhållande om det dök upp någon övning på CF games som gjorde att 98% av utövarna slutade med DNF.

Jocke sa...

500 pounds from ground to overhead anyhow
For time.

Jocke sa...

Nån gång, när frugan tagit barnen och stuckit, chefen gett mig sparken och det inte är nåt spännande på teve ... då ska jag sätta mig och försöka skapa en måttstock på gymnastiken.

Alltså en måttstock för hobbygymnaster, tävlingsgymnaster har ju redan en väl fungerande.

Tycker mig minnas att jag såg nåt inte helt oanständigt försök att skapa en på Crossfits tio aspekter (eller vad det kallas). Minns inte vart ... catalyst?

rackempackem sa...

Alltså, the fitest man alive:

http://www.youtube.com/watch?v=gOA5RbAQWA8

Det är riktigt otäckt hur stabil hans kropp är på väg upp ur botten och med vikten över huvudet. Han har det bra i Iran förresten - dom direktsände hans bröllop på TV tydligen.

Jag antar att det inte va det här schemat du menade:

www.crossfitseattle.com/Skill%20Levels%201-IV%20spreadsheet.pdf

?

Jocke sa...

Här var den :

http://gpp.degreesofclarity.com/

Gillar skill standards också, men tycker ibland att relationerna är lite konstiga. (C2 rodd 6km på 20:00 för att ta det mest extrema, kan inte vara många i världen som gör det ... och så en del relativt enkla. Finns inga straffsparkar, men 400m på 64sek finns det nog vissa som inte ens löptränar som klarar, och styrkelyften ska gå ganska enkelt om man har lite läggning)

Jocke sa...

Measurement A på straddle flexibility tror jag att jag inte mäter på gymet utan spar till hemma.

rackempackem sa...

Mycket intressant. Den där testen ska göras. Har du gjort den? Sedan ska jag publisera motsvarande den här bilden:

http://gpp.degreesofclarity.com/flexibility/straddle_2.jpg

Men med mig i huvudrollen.

Jocke sa...

Han har ju måttbandet på fel ledd.

Nopie, har inte gjort nåt av testerna. Tycker de dabbar sig på "Muscular endurance". Borde vara reps på en viss vikt, inte på en del av max.

Om
Person A maxar 200 kg och lyfter 80 kg (40% av 1RM) 70 ggr på 2 minuter, och
Person B maxar 120 kg och lyfter 48 kg (40% av 1RM) 85 ggr på 2 minuter,
så är Person A uppenbart muskeluthålligare.

Jocke sa...

Finns det nån risk att du kan göra den där med ribban på golvet?

En mer imponerande prestation, men en mindre imponerande bild.

På samma testgrupp ... har hört att landslagskastare i spjut ska vara väldigt bra på test C, nån (Dag Wennlund?) påstods ha gjort det med händerna korsade. Vilket skulle ge en negativ poäng.

rackempackem sa...

Ja. Låter konstigt det där med muskel uthållighet om testen inte bara ska ses som ett sett att hitta sina egna rellativa svagheter?