2010-04-28

Power Clean

Rör mig väldigt mycket på jobbet nu. Det är kul. Blir sliten i dom små fussingarna. Men lusten att lysta skrot avtar inte för det.

_Teknik i Clean, Clean and Jerk

_Power Clean, treor (reset)
Upp till 80kg x 3
Inte max men jag såg en tendens till att vilja dra lite med armarna när jag blir trött så jag backade av.

_On the minute Power clean
2 reps på minuten i 7 min @75kg.
Kändes bra.

_Split Jerk teknik
Upp till 60kg
Kändes inget vidare.

_Pull Ups, strict
10 reps x 3 med lite avlastning i en såndär maskin.
För att testa det onda i höger lat/skuldra. Känns inget vidare. Måste kolla det där.

1 kommentar:

Fit 4 50 sa...

Jag har kollat igenom lite av ditt material från senaste tiden och jag är orolig över en tendes. Det verkar som du snart kommer nå nivån "grymstark", där också jag och Hulken befinner oss. Du är så klart välkommen men jag vill bara varna dig; det kostar att ligga på topp!!