2010-04-02

FiS

_Front squat
80 x 5 (5RM PR)
90 x 5 x 2 (5RM PR)
Tekniken kändes riktigt bra idag. Börjar bli lite starkare på ett par ställen i kroppen. La förnuftigt nog inte på mer. Följer i Lings fotspår. Man ska känna att man kan göra lite till när man backar av. 15 kg pr. La av en riktig högdecibellare under uppvärmningen. Lite genant framför den breda, solbrända mannen som satt och messade på kabelrodden.

_7 rds:
5 L-pull ups
10 lunge steps with 20kg bar bell OH
Flåsigt. Allt obrutet men jag tog några extra andetag innan L-pu'erna för att klara det. Jag har något difust skit i höger lats som gör ont i pull ups. Blir bättre när jag är varm dock. Har mer eller mindre slutat göra pull ups men det där borde man kolla upp. Dags att gå till David kanske.

Och just det ja - Brynjar var på plats såklart. Bicep-dag. Han deklarerade att påsken redan var över. På frågan om varför han inte var på fjället som alla andra Norrmän så pekade han bara rakt ner i marken, spände sina blodsprängda ögon i mig och sa: "det här är mitt fjäll!". Lite senare fick jag känna på hans biceps som han manande höll fram efter ett set hantelcurls. Det var även en tävlingsripad tjej där idag som fick pose-instruktioner av sin tränare ändast iförd tävlings-stringen och stilettklackar. Lite svårt att inte titta på.

Jeremy Thiel i all ära. Men va det gäller humor så har CF fortfarande väldigt mycket att lära från "figure"-världen.

Inga kommentarer: