2009-09-26

Affiliate name: CrossFit Me so sucky, sucky

Morgonsession ensam i dojon.

_M.E. Shoulder Press 3-3-3-1-1-1
55x3
60x3
65x3 (fail forsta repet, WTF)
65x1 (fail WTF!)
62,5 (segt, WTF!!)
65x1 (fail, kampade lange, WTF!!!)
Mycket overaskande. Var saker pa att det skulle ga bra idag. Vad hande? Fortfarande seg fran "Lynne"? Jag tror helt enkelt bara jag glommer det har. Det anda positiva var att jag inte hatsade upp mig sa mycket over min katastrofala instas. Kanske ar det helt enkelt sa har ibland? Fragan ar bara hur man ska hantera det nar det kommer? Ga ner i vikt och tanka teknik? Lagga ner och ga hem? Gora fler reps pa lagre vikt? Vad gor ni?

5 min vila

_On the min for 20 min, do:
3 Hang Power Clean
3 Front Squats
3 Push Press
Use 50% of BW = 40kg
Kandes bra. 12 min var Rx'd men det va sa mysigt sa jag kunde inte lagga av. Om man trycker pa i en runda tar det c:a 20 sekunder. Fin WOD.

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Ja ibland e det segt! Jag byter övningar till något jag tycker är roligare att köra, i mitt fall oftast kettlebells. Funkar inte det så är det bara lägga ner, vila och nya tag imorgon!

Baby B sa...

Visst är det sjukt hur ens prestation kan diffa i axelpress?! Tror de där små musklerna lättare involveras i andra övningar och blir trötta och slitna än exempelvis korsrygg och ben. Möjligt?

Har en ny grej på gång, en variant på pyramidträning jag ska testa. Återkommer om den. Hälsa Beograd.

rackempackem sa...

fredrik:
tack for tipset.

baby:
det later rimligt. har ingen erfarenhet av det fran tidigare dock sa framtiden far val visa om det ar sa.

ang programmering ska det bli kul att hora vad du har i kikaren. hade en tanke sjalv om det idag. jag tanker att jag tror att vi alla hade kanat pa att bara folja .com. dels pga av varriationen men framforallt for jag tror att det kompetitiva atmosfaren som skulle uppsta skulle pressa fram otroliga prestationer. jag talar da om alla vi svenskar som har nan typ av kontakt. sadanna effekter ska inte underskattas. naturligtvis skulle man komplettera med punkttraning pa sina svagheter.