2009-09-22

Suckfeast


Normalt sätt gör jag mina M.E.-pass tillsammans med Sensei Tavi på eftermiddagarna i dojon som Sensei Tavi har en nyckel till. Idag skulle jag dock jobba på eftermiddagen så jag var tvungen att träna på förmiddagen. På förmiddagarna sover Sensei Tavi. Ibland sover Sensei Tavi på eftermiddagarna också. Då går jag till en annan lokal och tränar. Sensei Baby B sover inte på förmiddagarna. Sensei Baby B tränar vid oregelbundna tider. Han säger att det är vad Coach ordinerar om man på jakt efter att bli CrossFit. Jag mistänker att det är andra hänsynstaganden som styr Sensei Baby B's träningstider. Idag hade under alla omständigheter någon omständighet gjort att den väldige Kenshi'n valt att förlägga sitt pass till förmiddagen. Han hade dessutom vänligheten att fråga om jag ville följa med.

_M.E. Hang Power Snatch 5-5-5-3-3-3
35x5
40x5
45x5
45x3
40x3
40x3
Suckfeast. Något drag, typ andra i näst sista setet kändes okej annars var det riktigt tragiskt - drar med armarna, seg, oexplosiv. Hade iaf furnuft nog att gå ner i vikt mot slutet. Vad sjutton ska jag göra åt det här? Massor av videofilmad teknikträning på låga vikter är antagligen modellen. M.E. står ju för Max Effort - ironi mina herrar, ironi!

_200 KB Swings @ 24kg for time:
Mellan 15 och 18 minuter.
Nejdå, jag har inte sluta att föra en minutiös tidtagning. Mitt eminenta lunchsällskap fick dock för sig att ta en pause i heminredningspsykosen för att göra en Tove Jansson inspirerad bic-kludder-teckning på mitt träningsprotokoll. Pälsen på den näpna lilla varelsen är väldigt tät och renderar alla försök att läsa de fyra siffrorna därunder fruktlösa. Kanske lika bra det för det gick inte undan det där. Det var greppet som ytterst satte gränser för hastigheten. Typ brutet 30-20-15-15-10-10-10-10 osv, kommer inte ihåg exact. Tiden då? Baby B tyckte sig komma ihåg 17 nånting. Jag kommer ihåg 15 nånting. Konstigt att våre respektive minnen fördelades så? D.v.s. att jag tror att jag är bättre och Baby B tror att jag är sämmre. F.ö. gjorde han en marklyfts trea på 220kg. Men jag kunde bara räkna till 210kg på skivstången. Konstigt det där.

5 kommentarer:

mrjling sa...

Vi kör på olygymet!

V i k i t i k i t a v i sa...

zzzZZZzzzZZZzzz

rackempackem sa...

coach:
roger that. any time!

tavi:
keep on dreamin' bout those little pink buddahs my friend.

Baby B sa...

Haha! Ja den hade verkligen tät päls! Men det syns ju ganska tydligt att det är du själv som ritat, ville du måla över dina 18 min?

rackempackem sa...

baby:
tro mig - min a bic-kludder-teckningar har alltid ett fokus på ren geometri. det är ju tydligt att det här verket är gjort av en konstnär som jobbar med fanasi-fauna - den där kotten skulle gå rätt in i "vem ska trösta knyttet".