2009-09-17

Det man förlorar på karusellen för man ta in på hästarna, del 2

_Front Squats 5-5-5-3-3-3
60x5
70x5
75x5
80x3
85x3
90x3 (3RM PR)
Monumentalt mycket lättare att hålla upp överkroppen än sist jag gjorde Front Squats. Håller jag på att bli stark i coren månne? En ansenlig mängd privat frustration har påpassligt smygit sig på den sensate tiden. Jag lyckdes kannalisera alltihop rätt in i en kraftfull uppåtrörelse i det sista setet. Jag blev urstark.

5 min vila.

_AMRAP in 12 min of:
7 Pull Ups
7 HSPU
14 rounds +7+4
Som ni förstår så blev det här bara en förhandlng med syranivån i axlarna. PU's blev en lite lättsam distraktion bara. Knappt något flås alls. CTB skulle vara en bra varriant. 105 PU's och 102 HSPU'er alltså. Det är ju en del HSPU'er iofs.


Front Squat 90kgx3. Tech comments?

9 kommentarer:

David Englund sa...

Metconnen verkar lite småkul, måste testas!

Angående frontsquatsen skulle jag satsa på en smalare stance samt att gå så djupt du kan med bibehållen ryggkurvatur så att det blir mer likt positionen där du fångar stången i en squatclean.

David Englund sa...

Ett till tips, testa att skjuta fram knäna lite mer och skjuta bak höften lite mindre så att du går rakt ned i "hålet" om du hajar vad jag menar.

V i k i t i k i t a v i sa...

...och när man inte får den service man förväntar sig så ger man inte dricks - del2

Fit 4 50 sa...

Det sig hur som helst ut som om du har en del krut kvar i kanonen på den övningen. STARK!

rackempackem sa...

david:
tack för tipsen. det sista tipset du kom med var nytt för mig och således mycket intressant. ska verkligen prova det. har något av ett flexibilitetsproblem i botten. något som iofs har blivit otroligt mycket bättre med crossfit. tack för hjälpen!

tavi:
"man ger inte tips till gulingar"

m-force:
kul att du tittar in "farsan"! kommer fortfarande ihåg vår ession för några månader sedan med ett leende på läpparna!

Bear sa...

Davids tips var även nytt för mig. Tycker det låter liiite konstigt med tanke på stabiliteten kring knäna, dvs den är bättre om man sätter sig bakåt som en vanlig squat...men vad vet jag.

Starkt iaf, och grymt impad av metconnen, iofs visste jag redan att du är HSPU-kungen :)

rackempackem sa...

bear:
det var min spontana reaktion också. har alltid trott att man ska "sätta sig bakåt" men det kan hända att det är en back squat-grej. front squat är mynnar ju ut i en olympisk squat vad jag förstår. jag kan fortfarande inte få till en sådan. coach ling är också på mig om att jag måste sluta med höften längre fram. vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Jon Ivmark sa...

http://www.crossfitsantacruz.com/.a/6a00d834515d6769e2010537182b44970b-500wi

mrjling sa...

crossfit lär ju ut en squatteknik som är helt befängd vad gäller "Oly-High bar" Squats och Front Squats.