2009-09-19

Weighted dips & "Grace"

Ett snabbt pass på Pro-gym. Hade typ 50 minuter på mig.

_M.E. Dips 5-5-5-3-3-3
15kgx5
20kgx5
30kgx5
40kgx3
50kgx3
50kgx3
Första gången jag gör viktade dips. Bytte 3:or och 1:or mot ovanstående. Ett förnuftstyrt beslut. Torde bli kärvt upp mot 60-70kg för en etta?

Sedan stod det en couplet av 60kg overhead anyhow/Push Ups 21-15-9 på shemat, Men tiden tröt.

_"Grace"
30 reps 60kg from the ground to overhead anyhow.
6:32
Tänk. Har snart CF'at 11 månader och fortfarande gör man övningar och WOD'ar för första gången - det känns hoppfullt. Grace var alltså också en premiär. Gjorde typ 5 åt gången. Sen skrev jag en liten pinne på ett papper. Halvdumpade vikten vilket jag fick en anmärkning på från personalen. Har mycket att lära vad det gäller vändningar fortfarande även om det här var ett fall framåt. Väldigt sliten i benen sen dom två senaste dagarna vilket kändes ganska omgående. Jerken var inga problem direkt. De sista 10 repsen i allmänhet och de sista 5 i synnerhet gick snabbt. Hade en del kvar i tanken när det var över. Ska bli kul att göra igen ganska snart, vilket jag kan göra med gott samvete då vändningar utan tvekan är en hund.

1 kommentar:

Fit 4 50 sa...

En hund som behöver mycket rastning. Påt igen bara, men redan en respektabel tid, tveklöst! Tjenis, Big Dog!