2008-12-27

Angie as Rx'd

100 pull ups (greppbräda, juggar)
100 push ups
100 sit ups
100 squats

13:22
(split: 5:20, 8:29, 11:21)

Min tredje WOD as Rx'd. Har gjort Angie med 75 förut (11:44). Vad ska jag säga? Jag är jättenöjd och glad med tiden. Väldigt förvånad. Har vilat lite extra dom senaste dagarna. Mycket fläskkött i musklerna såklart. Åt en enorm portion marrängswiss till efterrätt igår.

Värmde upp länge och mycket noggrant. Pull ups kändes bra. Typ 25-15-10-10-10-5-5-osv, inte säker men typ så. Det svåra är greppet. Eftersom jag gör dom på en greppbräda så blir jag mest trött i underarmarna. Huden funkade okej otroligt nog. Gör subtila ändringar i greppet mellan seten. Push ups kändes okej. Kan nog förbättra formen lite särskilt på slutet, har kanske lite väl bråttom. Känner mig ofta otroligt stark i början på push ups och blir snabbt trött. Typ 20-20-15-15-10-10-5-5-osv. Sit ups är det stora frågetecknet. Jag rycker nu, till skilnad från förra gången jag gjorde Angie, inte hela vägen upp utan har lite känning med korsryggen i marken. Det går ju naturligvis snabbare då men det är väldigt mycket bättre för min rygg. Det här blir nog min standard tillsvidare. Händerna runt armbågarna. Det gick ganska lätt upp till 50 men var motigt på slutet. Squats kändes väldigt, väldigt bra. Körde typ obrutet upp till 50, sedan ganska långa serier i mål. Värmde upp squaten väldigt noggrant innan - bra. Adjö!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Några pu ser lite sloppy ut och medicinbollen kanske är onödigt stor (?), men ändå: http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFitMontclair_Rhabdo153Fran.mov

Anonym sa...

Fel att lägga in det som kommentar här såklart, särskilt på halvfyllan, dina pu var såklart oklanderliga, syftade på klippet.
PS. Vilket jävla gäng. DS.