2008-12-06

Der morgige Tag ist mein

Idag (igår) är det en månad sedan jag började med CrossFitt och det är synd att säga att jag inte är lite hookad, för det vore en lögn. Jag är på: morgondagen tillhör mig! Målet för den närmaste tiden är att börja testa hur det är att lyfta vikter. Har ju aldrig gjort det.

För att fira ordentligt körde jag en subad version av gårdagens WOD:

På tid:
100 squats
6 pull ups
6 dips - 2:45
80 squats
12 pull ups
12 dips - 6:40
60 squats
18 pull ups
18 dips - 7:45
40 squats
24 pull ups
24 dips - 14:36
20 squats
30 pull ups
30 dips

19:22

Memo: ät inte två stora fläsklägg innan den här WOD'en nästa gång.

Osannolikt ansträngande. Var i princip slut efter första hundra squatsen och om du undrar om det blev bättre efter det så kan jag säga att det inte blev det utan det blev sämre, mycket sämre. Spyan "was standing tip toe in the wings during the whole act". Är jag sjuk eller är det så här jobbigt ibland? Undrar om man tjänar tid på att ta det lugnare i början?

Inga kommentarer: