2008-12-25

X-maz day WOD

WU:
10 min rephopp +

10 OH squats w. broom stick.
10 SU
10 back rise on the floor.
x3

Ringtester i typ 20 min: Stå statiskt i "utgångsposition", några dips, false grip test, pull up.

For time:
21-15-9
ring dips.
one legged pistol training på pall höger ben.
one legged pistol training på pall vänster ben.
9:40

50 squats i högt tempo.

Mamma gav mig ringar i julklapp. Härligt. Svårt med false grip - gör tokont. Hoppas det är en vanesak. Ringar är intressanta - man blir medveten om att man är svag i delar man inte visste att man hade. Det är ju jättejobbigt. Väldigt paj i framsidan av axlarna efter dipsen. Det är oceaner lättare att göra dips på fasta ytor. Gosse. Det gick naturligvis otroligt långsamt. Svårt att hänga i min taighta dörröppning. Jag blev irriterad av det, skrek till ett par gånger. I frustration. Måste kolla om jag kan vara på vinden. Pistolträning känns bra. Har blivit starkare och har bättre teknik. Avslutar så - i dur.

Inga kommentarer: