2008-12-01

Lucköppning

Kära vänner! Idag var det äntligen dags att öppna första luckan i adventskalendern. Den var ju inte svår att hitta alls trots att dom spjuvrarna hadde plaserat den mitt i hummern. Som om man inte skulle leta där. Löjligt. Måste dock erkänna att den var lite tjinkig att få upp. Var tvungen att ta till:

Tabata pull ups (greppbräda, juggar)

11, 10, 10, 10, 10, 8, 7, 9 = 75 (Luckan flög upp i sett fem om jag inte missminner mig)

Tabata push ups
20, 20, 15, 15, 12, 12, 11, 8 = 113

Avslutade med 3 x 25 squats i lugnt tempo.

Värmde upp med rephopp med mitt nya Cassal-hopprep i svart fetishgummi + en massa annat.

Coach Ling gav mig ett rejält rapp över fingrana med linjalen igår; han påpekade att jag missuppfattat Tabata-konceptet i gårdagens WOD. Dagens pass får väl ses som ett försök till botgörelse. Jag lovar att bli en bättre elev!

Alltså var det premiär för Tabata idag och jag måste säga att jag gillar grejen. Summorna är blygsamma men det är ju så kul. Har så mycket att lära. Det är underbart. Adjö.

Inga kommentarer: