2008-12-16

Lite av varje

*Hopprep: typ 10 minuter. Försökte få till strömhopp i tempo. Testade double unders för första gången - kul, fick till kanske 4a i rad.

*Coach Summers handledsuppvärmning med dom galna handleds push upsen på knäna. Känns bra. Nästan inga problem med handlederna alls längre.

*Handstående träning. Kändes okej, börjar kunna sträcka ut armarna och axlarna bättre och bättre.

*Provade L-sit för första gången också. Använde min pull up-bar/push up-handtag. Förvånad att det gick så länge, kändes inte så när jag testade i början.

L-sit:
50 sek

*Sedan satte jag ovan nämnda handtag framför garderoben och försökte göra HSPU med gigantisk ROM och tätt mellan armarna. Svårt, tungt, men otroligt nyttigt:

1?-1?-1?-1-1-1-1-1

Typ en minut mellan försöken. Dom första var tveksamma.

*Tabata sit-ups. Provade ny teknik idag. Drog inte hela vägen upp utan jag låter korsryggen ha markkontakt. Känns mycket bättre för ryggen men jag vet inte om det är "godkända" sit-ups. Tror jag kommer fortsätta göra dom så här då det är skonsammare. Man kan ju som synes göra väldigt många fler. Men det hela blir lite godtyckligt. Behöver en coach. Kanske en ab-mat är svaret?

18-15-15-15-16-16-15-18=128

Sedan stoppade jag ner lite rotsaker i spadet från fläskläggen sist, som jag fryste in. Blev en god soppa. Ikväll ska jag supa.

2 kommentarer:

Erik Massih sa...

Du får ursäkta min okunskap,kära vän, men vad innebär tabata?

rackempackem sa...

Hej kompis! Grattis till dottern, härligt! Här kommer en tabata-förklaring:

http://www.muscletalk.co.uk/article-tabata-training.aspx