2008-12-16

Frukost - det är gott















Så här ser den ut nästan varje dag:


2 ägg, stekta (ibland knäcker jag i ett extra om jag känner mig hungrig)
1 stekt tomat
1/2 paket bacon (jo, jag steker det med)

Steker i baconfettet. Om det känns torrt stänker jag i ett par droppar olivolja. Tomaten skivar jag i tre delar. Det är gott.

Ibland en kopp te med lite honung. Det är gott.

För ett tag sedan experimenterade jag med omeletter och äggröra med lite grönsaker i. Men nu har jag liksom landat vid enkelheten i den klassiska stekta frukosten. Jag står mig väldigt bra på det här. Förr om åren kunde lunchen vara en riktig livlina men nu är det lugnt om det dröjer ett tag. Coach Ling tipsade om att man kunde lägga grisen i blöt för att bli av med lite av tillsatserna i den. Ska prova det.

Det är gott.

Inga kommentarer: