2008-12-22

Dan före dan före dan

Ligger lite efter med att uppdatera passen här på bloggen. Men ni, kära läsare, har mycket smaskigt att se fram emot framöver. Jag lovar att ert tålamod kommer bli kungligt belönat!

Det här hände den 22:a:

Lite av varje som WU. Lekte lite med Turkish getups med en liten lätt hantel. (Jeff Martone for president) Kul liten övning - påminner om min svunna period som modern dansare! HanledsWU också.

Lät mig sedan inspireras av Fred, Coach Ling och sist men inte minst Coach Sommer - må han vara lyckosam i sitt kall att bygga den fulländade pojkkroppen och må han mången gång få skörda frukterna av sitt tröttlösa arbete genom att låta sina vältrimmade mustascher ivrigt kittla månget gossebarn över deras spänstiga magrutor.

Planch training - frogstand:
15 s
30 s
30 s
15 s
15 s

Typ någon minuts vila mellan seten.

L-sit (på push up handtag)
30 s
25 s
30 s
30 s
30 s

Lite strul med tidtagning i början sedan exakt en minuts vila sista tre seten. Använde Tabata clock.

Kul med statiska övningar. Vill vara försiktig med handlederna. Och det är jag.

Tabata push-ups: (på push up handtag)
15-15-15-15-10-10-9-9=98

Otroligt mycket jobbigare än vanliga push ups. Man får mycket större ROM. Och då menar jag inte löjROM eller någon annan kaviarprodukt. Mer sådant.

30 Pull ups strict:
2:26

Vilade bara någon minut efter föregående övning. Jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. Det var länge sedan jag inte kipade pull upsen. Intressant.

Okej!

Inga kommentarer: