2008-12-28

"True Happiness This Way Lies"

WU: 10 min hopprep, första gången jag hoppade över hundra hopp, typ 120. Man blir bättre av att träna. Jeff Martone stretch för min onda ländrygg. Dom här övningarna känns riktigt bra. Ska fortsätta med dom.

10 OH/back-squats med broom stick
10 coach sommer handleds push ups på knäna.
10 sit ups
x3
Då handleds push upsen kändes så bra provade jag att göra på tårna ett par gånger och det gick bra. Härligt.

Sedan ett statiskt pass:

Frogstand med en minuts vila mellan pressen.
30 s - 30 s - 30 s - 30 s - 40 s
Kändes mycket bättre än sist. Är helt klart redo för en minut nu och därmed ska jag snart över till steg två i planche-stegen!

Ringträning, utgångspositionen eller "support position" En minuts vila mellan pressen.
30 s - 30 s - 30 s - 30 s - 30 s
Blev riktigt jobbigt på slutet. Ringträningen fortsätter.

Känner av gårdagens Angie ganska mycket. Särskilt i bicepfästena. Tror jag skulle vara bekänt av att börja inrikta mig lite mer på styrka än på high-rep sesioner ett tag. Jobbar ganska mycket just nu med ett klimax den 23e jan så jag har bestämt mig för att lägga klättringen på hyllan tills dess. Nu ska jag äta mat.

Inga kommentarer: