2008-12-08

Passade på att köra ett pass

Flängt runt på staden hela dagen. Köpte en sån här. Värdelös. Man kan ju inte kipa när räcket är för lågt. Statiska och L - pull ups funkar ju iochförsig, men det kan man ju för sjutton gubbar göra ganska bra på greppbrädan också. Som tur var så bellade den bara 99 pix på the Stadium. Och så går den att använda som push up-handtag också - snark. Det är ju en sådan här jag vill ha. Fattar ni det? Men hur man ska få en sådan att fästa i gamla hederliga 30 tals-väggar som består av ett antal lager tapeter med - just det, sand under, övergår just nu mitt förstånd. Hur man kan bygga hus av väggar som är gjorda av tapet och sand är också konstigt.

Efter att ha gråtit en skvätt över mitt misslyckade inköp gav jag mig i kast med:

Diverse uppvärmning. Nogrant och länge. Särskilt handleder och rygg.

5 L-pull ups (i min nya stång, reversed grip)
X3

Tabata Push ups
16, 16, 16, 16, 16, 16, 12, 10 = 118

Tabata sit ups (fötterna under elementet, händerna på armbågarna, rycker hela vägen upp)
12, 11, 10, 10, 10, 10, 10, 11 = 84

3 otajmade rundor av:
25 squats
10 L-pull ups

Hade som mål att klara 16 push-ups hela vägen ut men jag kroknade. Vet inte hur jag ska placera kroppen under vilorna? Kanske klarar jag att hålla ihop det nästa gång. Vad det gäller sit ups så vet jag inte vad jag ska göra. "Hej farbror doktorn, jag kan inte göra sit ups kan jag få medicin?" Måste komma på något. Det går så långsamt. Det känns som om det är dåligt för ryggen som jag gör dom nu också. Måste se på någon annan som har bra teknik. Gjorde lugna squats på slutet - skönt att bara få lite genomströmning i träningsverken. L-pull ups kändes grymt bra. Kanske har det med stången och det reverserade greppet att göra? Det är som om något har fallit på plats. Gjorde första två seten obrutna, sedan 7+3.

1 kommentar:

Jonas sa...

Ang pullup-stång: Sätt en plyfaskiva på båda sidor av väggen ovanför dörren. Låt plyforna ligga mot dörrlisten. Borra hål rakt igenom och fäst tajt med bultar. Har inte testat själv men det borde väl funka?