2009-07-27

Cindy på Sandhamn

Börjar en cykel med dubbla WODar idag. Mainsite + något jag missat från de gångna cyklerna typ. En viss mån för att känna efter lämnas åt WOD 2.

"Cindy"

AMRAP in 20 min of:

5 Pull Ups
10 Push Ups
15 Squats

22+5

Har aldrig gjort Cindy As Rx'd alltså med Chest to floor förr. Filmade lite. Är nöjd med formen. Var väldigt paj i triceps från förra cykeln och liksom för alla andra så är det Push Ups som sätter gränser för framfarten. Började dela upp dom någon gång efter varv 5. Trodde nog att jag hade några rundor till i mig. Att slippa föra protokol kan ge lite men det är fortfarande lika ofattbart att man kan ta sig upp mot 30 rundor +. Tror nog att Cindy är ett ännu effektivare pass om man slackar lite med att doppa bröstet på Push Upsen alt. gör typ 7 CTF Push Ups per runda.

Efter ett par timmars vila:

29 Muscle Ups for time:

5:21

Ja, räknade fel. Måste hitta ett sätt. Startade i femminuters tempo och tappade sedan bort tiden. Missade rep 28 så jag fick göra om det. Tiden går fort i slutet på den här rackaren. Det är lustigt, man kan känna sig riktigt fräsch i början och så... doink! Räknar som vanligt ett rep som fullgjort efter man kommit till utsträckta armbågar i toppen - Games Standard.

Inga kommentarer: