2009-07-01

Skills And Drills in Beautiful Settings

Fortsätter att inte utsätta mig för några kardiovaskulära utmaningar då jag vill bli av med rethostan som för övrigt var mycket bättre inatt. Gick och hämtade en ny vän i Sandtaget.

Dead Lift With Stone:

49 kg x 1 x 4 (WU)
75 kg x 1 x 20

Min nya vän väger alltså 75 kg. Nästan BW. Kände mig fram med tekniken. Det är svårt. Fastnade för en metod med väldigt bred fotisättning och horisontell rygg - kändes skonsammast och effektivast.

Sedan lite PU test.

Strict Chest To Bar Pull Up:
10 reps

Butterfly PU test:
17 reps

Butterfly PU CTB test:
10 reps x 2
15 reps

Kändes helt oväntat möjligt med CTB Butterflys - en glad och oväntad överraskning. Tror baske mig jag ska göra "CTB Fran" innan jag gör en "Fran" as Rx'd.

Eller. Det där sista jag skrev är ju bara nonsens.





2 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Deadlift i Tanzania... ser det ut som

Martin Altemark sa...

Vad mysigt du ser ut att ha! Och vad stark du kommer att bli!