2009-07-08

"Nate"



AMRAP in 20 min

2 Muscle Ups
4 HSPU
8 Dum Bell Swings 32,5 kg

15 Rounds

BB Mumbay skjutsade iväg mig till mitt andra hem "Dojon". Tur det för mina ben var helt ur funktion. Partade till 09:00 på morgonen. 4:a timmars sömn. BB körde gårdagens med rekommenderad vikt på några och 20 min - imponerande. Jag värmde upp länge och drog mig rätt rejält från att sätta igång. Nöjd med resultatet. Swingarna det som gör det jobbigt. Har gjort 15 ronder + med 20 kg DB, Det här var rejält mycket jobbigare. Måste köra med KB nästa gång - Tavi filmade lite och tekniken på swingarna är fruktansvärt ful, ska lägga upp video. Anledningen är dock att om man greppar hanteln i handtaget så måste man ducka som en slav för att inte krossa skrotum. Nåja. Swingade hela vägen över huvudet iaf. MU med nerhopp mellan alla. HSPU obrutna fram till sista två/tre rundorna, omväxlande mellan strikta och kip. Kipen börjar kännas mer och mer organisk. Lite molande känsla i axlarna i första ronderna vilket jag härleder till att det varit en hel del axel ett tag. Särskilt "Randy"/Push Press-dagen tog. Tror inte det ska vara någon fara. Mycket svett utsöndrades under dom 20 minuterna.

8 kommentarer:

Bear sa...

Jisses! 15 varv är riktigt, riktigt, bra!

rackempackem sa...

Bear: tack. Den värnar till två av min styrkor, MU och HSPU, tycker även att det är lite lättare med tidsprioritet av någon anledning. Men swingarna var helt groteskt fula. Du ska se videon som kommer.

mrjling sa...

bitches! skåpställaren!

Martin Altemark sa...

15 ronder!? Whoa!?

fredrik sa...

Då du har slutat att svara på E-post och i övrigt iaktagit radiotystnad, klistrar jag in detta i ett försök att provocera fram något slags reaktion.
"På grund av ett fuck-up hos biluthyraren var vi tvungna att byta bil till en combi hos en annan uthyrare för cirka 5 000 kr för hela perioden vilket ändå får anses vara ett hyggligt pris.

Avseende tid för avresa kan det konstateras att varken Peter, John eller Fredrik jobbar under fredagen vilket gör att vi borde kunna lämna Göteborg strax efter lunch (i den bästa av världar). Planen är sedan att hämta Fredrik i Malmö, därefter bron till Danmark och färja Rödby-Puttgarden och sedan Europa. Peter har förhoppningsvis fått sin GPS men om någon har Europa bilkartor liggandes skräpandes så ta gärna med. Likaså behövs musik, företrädesvis i CD format eftersom vi inte vet om bilen har möjlighet att koppla in MP3 spelare. Vad gäller tält nummer två har vi ännu inte fått visshet, Peter fanns tältet på din vind?

Slutligen vet vi inget om Luddes status, Ludde skall du med? Vi har alltjämt din 80 %:iga försäkran att gå på och har inte hört något annat så vi utgår från att den fortfarande stämmer. Var har du tänkt att sluta upp, i Malmö eller Göteborg? Din anslutning bör inkorporeras i resplanen så vänligen hör av dig ASAP.

Vi hörs

JOhn "

/Fredrik

Martin Altemark sa...

Inte så hemska svingar, men skaffa en KB. Lättare att få till det där man är ute efter med rörelsen (våldsam höftextension).

Räknar du normalt HSPUs där du ramlar ut från väggen under repetitionen?

ludde sa...

martin: ja, min kännsla är att jag tycker det kommer bli lättraemed KB men time will tell.

Ja, räknar en sådan rep. Jag faller för övrigt inte ner utan skjuter ner mig på väg upp. På sätt och vis är det ett mera korrekt rep än dom andra då jag kommer till full extension med armbågarna utan kontakt med någon annan punkt. Per definition så är man ju i ett "fall-läge" mot väggen under alla andra rep. Och så vitt jag vet är det okej att reversera positionen mot väggen, dvs magen mot. Kolla på Jeff Tincher när han gör Twins i senaste clipet - samma typ av "dynamisk nedgång" på sista repet i ett set. Ett sätt att definiera ett lyckat rep skulle kunna vara att man måste sträcka ut armbågarna helt innan foten går i backen? Vet inte hur dom gör i tävling? vet du?

Martin Altemark sa...

Det är ju en bedömningsfråga (vid vilken vinkel är repetitionen fortfarande okej?), så jag räknar inte sådana. Tror samma gällt på tävling, men inte helt säker. Följer för enkelhets skull som vanligt Greg E:s artikel om utförande :-)