2009-07-07

JLo gör debut

Det är så härligt att tjejer också kan och vill vara med och röra på sig. Tjejer kan! Tjejer är söta. Tjejer är fina. Jag skulle inte vilja vara en del av en värld där det inte fanns tjejer. Blotta tanken är skrämmande. Det är viktigt att poängtera att vi inte ser ner på tjejer. Tjejer är lika mycket värda som män även för oss CrossFitare. Jag är för jämlikhet. Många andra CrossFitare som jag känner är också det.

Idag gjorde JLo CrossFit debut. Med:

3 RFTO:

5 Jumping PU
10 Push Ups On The Knees
15 Russian Swings with 8kg KB
20 Squats
60 Meter Run

8:47

Strålande intensitet. Ivrigt påhetsad av två WOD-nervösa killar. Mer sånt här.

Sedan klev vi rätt ner i den, jag och Tavi - mardrömmen:

21-18-15-12-9-6-3 rep rounds of:
65kg Front squat
Knees To Elbows

19:33

Funderade ett tag på att köra på 70kg men jag fegade ur. Hade antagligen gått med facit i hand men det hade varit en än grumligare upplevelse än det nu blev. Ändå nöjd på något vis. As Rx'd är det här ett riktigt vidunder. Skulle tro att få i Sverige skulle nosa på Baby B, vi får se om han tar sig an den? Står ganska brett i Squaten, experimenterade lite men kom på att jag får mest kraft då, kan använda andra muskelgrupper än quadsen. det är lustigt va självförtroendet kan överge en stackars atlet på väg upp från en Front Squat när ryggen liksom bara vill åka fram. Nice!

edit: video

5 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Härligt! Mer tjejer! Pepp till JLo!

Inte bara tjejer kan, utan även barn. Mer om det snart.

Bear sa...

Tänkte också köra KTE som sub när jag gör den här. Hur tyckte du att de tog?
Bra jobbat allihop!

Anonym sa...

Imorgon så kör jag den... BB

mrjling sa...

Grymt bra. Men var är videon på JLo?

rackempackem sa...

Martin: Kul. Jag gillar barn också. Fast på ett annat sätt!

Bear: jag gillade k2e som sub. Tror att det tidsmässigt/jobbighetsmässigt är ganska likvärdigt. Jag bröt k2e till skillnad från alla bloggare som gjort GHD-su vilket tyder på att dom är långsammare. Men GHD fuckar ju med låren inför FS så det jämnar nog ut sig.

BB: ska bli kul att se hur det går för någon att göra så många Front Squats på Rx'ad vikt!

Ling: http://www.youtube.com/watch?v=HRFmAYh3aRc