2009-07-24

Martin Altemark

Hälsade som sagt på i Uppsala jag och Ling. Ruskigt trevligt att träffa Martin som man ju bara sett på bild förut. Han var om möjligt ännu mer respektingivande i verkligheten. Fysiskt alltså. Inombords var han ju snäll som ett lamm. Harmlös.

Men visst har vi starka åsikter ibland. Vi är passionerade.

Är till exempel en repetition av Muscle Up genomförd när man står med båda armbågarna utsträckta i toppen. Eller har man inte fullgjort sin plikt mot CrossFits fundamentala principer för än man hänger under ringarna igen efter en kontrollerad nedsänkning?

Ja, det var sådant vi dryftade ivrigt påhejade av våra rödvinsdränkta, oroliga själar. Underbart.

På dagen fick vi se insidan av den legendariska HILTI fight Club.

Provade lite Rope Climbs för första gången. + lite annat smått och gått.

Dagen WOD var ju som jag redan påpekat "Lynne" men det hade blivit en riktigt otäck upplevelse för hemma laget. Så man får vackert ta seden dit man kommer, dra ner brallorna och exponera sig för lite smisk. Denna dag i form av:

D.T.

5 RFTO:

12 Dead Lifts 60kg
9 Hang Power Clean 60kg
6 Push Jerks 60kg

17:08

Var ju torsk redan från början då jag bara lastade på 60 kg. Rx'd är 70kg vilket våran värd bemästrade med en imponerande lätthet. Är ändå otroligt nöjd med min insatts då jag aldrig gjort denna volym av HPC och PJ på denna vikt. Första fyra varven gick snabbt. Sedan pajade greppet så jag var tvungen att gå ner på singlar i HPC tills jag kom på att jag skulle använda Hook Grip - blev en enorm skillnad.

Inga kommentarer: