2010-06-29

Rackem vs. LA

_tennis, 1h
LA på besök igen. Vi har pratat mycket om att spela tennis, vi två. Han har en stabil tvåhandsbackhand. Tekniskt står vi på en liknande nivå vilket är roligt. Tyvärr fick han möta mig under en formtopp. Mängträningen med bollmaskin samt ett par dagars vila från racketen har gett önskad utdelning. Han hängde med bra i första set men sedan triumferande min gämnhet. Det gick ganska snabbt. Ett och annat prov på ett hett temprament fick LA's låne-Babolat smaka på under resan mot nederlag. Matchen i siffror:
6-3, 6-0.
Det var under alla omständigheter mycket roligt. Tid för revanch utlovades givetvis.

Några timmars vila.

_back lever, 4 försök
Tredje försöket var på 6 sekunder pluss. Huvudet höll på att sprängas. Börjar räkna fom nu. Och så är det FL också.. Ja, ja..

_A. ring pull ups @ 19,5 kg amrap -1 x 4; vila 120 sek
B. ring pull ups, amrap
-
A. 9, 8, 7, 4
B. 21

_ring dips, strikta
4 x 5 reps

_amrap DU x 3; c:a 3 min vila
85 (PR), 50, 52
Kondis? Snubblade inte. Vek ner mig.

_weighted sit ups @19,5kg, unanchored
5 x 10 reps

2 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Fantastisk BL!

rackempackem sa...

martin:
ja, den börjar komma sig. fantastisk anspänning blir det i kroppen. lite osäker på hur jag ska vinkla händer/armarna bara..?