2010-06-24

Visby, squat C1W1

Vet fortfarande inte om det är en falsk start. Beror på logestik. Tillgång tillgång till vikter. Vistelseplats, osv.

_Back Squat C1W1
82,5 x 5
95 x 5
107,5 x 10 (10RM PR)
Kändes fruktansvärt på uppvärmningen. Något i ryggen (?). Sista setet kände jag mig stark dock. Skumt.

_HBBS
60 x 10 x 5
Plikttroget, vidrigt. Det blir inte "boring but big" den här cykeln.

_T2B
20, 15, 10 reps
Dom här är poppis nu. Förvånansvärt jobbigt.

_Plankan @ +20kg
60 sek
Aldrig gjort med vikt förr. Bränner till i kistan.

YouTube Video


3 kommentarer:

Bear sa...

Konstigt det där med viktad planka, SÅ stor skillnad känns det inte som, men det är väl det...

Brukar kännas så där för mig på uppvärmningen, har alltid tänkt att det är för att jag är stel och behöver mjuka upp med 10-15 reps av något lätt till halvtungt.

Jocke sa...

tjuvstart, som vi säger på svenska

Plankan, det är på armbågarna väl?

rackempackem sa...

Bear:
Håller med. Men det bränner i magen ändå.

Jocke:
Jepp, armbågarna. Men det är väll plankan även på händerna tänker jag?