2010-06-22

Visby 5/3/1

Testkörning av höstcykeln. Mycket bra 5/3/1 Q&A här.

_Dead Lift C1W1 (beräknat på 90% av 1RM @ 170kg)
100 x 5
115 x 5
132,5 x 10
Har gjort 135 x 10 men med betydligt sämre form. Fint. Har som plan att repa ut till endast 80-90% för långsiktighetens skull.

_Press
67,5 x (3)
50 x 8
Mycket glad först då jag trodde det var ett PR. Men en besiktning av videomatterialet blottlade - FUSK, min bäste herre, FUSK! En retsam nigning på rep 2 och 3. Det här duger inte, jag måste helt enkelt sluta filma. Annars kan jag inte räkna in sånna här set. Men iaf. Jag kan konstatera att jag blivit starkare i press. Och det på en strikt diet av fristående Head Stand Push Ups. Härligt.

_Body Row
40 x 35
Första gången. Fin kompl.-övning.


6 kommentarer:

David Englund sa...

vilken skillnad på marklyften, kontroll rakt igenom!

Testade det där gymet sommaren 08, jag föredrog dock det andra gymet, kommer dock inte ihåg vad det heter.

V i k i t i k i t a v i sa...

tror du jag gillar musiken på ditt gym eller?

Ola sa...

Har också läst Wendlers Q&A. En av de saker jag tog med mig var att alltid lämna minst ett rep i tanken. Är väldigt noga med det här när jag knäböjer och marklyfter - sparar två till tre reps och kompromissar därmed aldrig med formen - eftersom jag är skadebenägen.

Om jag inte minns fel har du redan provat 5/3/1 så jag behöver inte sjunga programmets lov. Kan väl ändå konstatera att det är mil bättre (och roligare!) än all ADHD-träning utan fokus och logik som växt sig allt starkare de senaste åren.

rackempackem sa...

david:
eller hur. känns mycket solidare nu. dom har faktiskt det mesta i det där gymmet. kul med ditt nya program förresten!

ola:
tror det är grymt viktigt med 531 att bara repa ut till max 90%. särskilt för mig som har en förmåga att repa till jag nästan svimmar annars. måste nog tänka max 80%. men det kommer jag inte klara. wendler är mycket inspirerande i sina texter.

rackempackem sa...

har fö tänkt att lägga till ett 531-schema i power clean också. någon som testat det?

Ola sa...

Jag körde lätta PC som assisterande övning ett tag (2 på minuten). Det är nog så jag skulle programmera dem och inte som en basövning eftersom jag är allergisk mot tyngdlyftning med höga repetitioner. Själv valde jag bort dem helt eftersom de inte stödjer mina mål. Lite kort om detta här och bakgrund här.