2010-06-15

inte Bevara Sverige Svenskt alltså.

Läste en mycket underhållande intervju med Jim Wendler idag. Inte bara roligt förståss. Också nyttigt. Nyttigt att få perspektiv på saker och ting. I höst kommer jag göra 5/3/1 igen. Eller alltså programmera träningen utifrån tre 5/3/1 dagar i veckan: DL, Squat, och Press. Skiter nog i bänk den här gången också. Har aldrig riktigt förstått poängen med bänkpress. Men jag har ju iochförsig aldrig förstått poängen med cancer, krig och miljöförstöring heller.

_A1. BSS 2 x 17kg DB 10 reps right leg @ 3030 x 4; rest 30 sec
A2. BSS 2 x 17kg DB 10 reps left leg @ 3030 x 4; rest 90 sec
A3. 15 Kiping Pull Ups on rings x 4; rest 90 sec

vila lite

_B. 15 HeadSPU

vila lite

_C. L-sit 20 sek x 5; rest 30 sec

vila lite

_D. 75 jumping split squats

-

A. Trappar ner tempot. Har ju inte mer vikter här. Det är vidrigt. Helt otroligt vidrigt. Dem som säger att CrossFit bygger mental styrka vet inte vad han pratar om. Eller så har personen aldrig gjort bulgarian split squats i långsamt tempo. Är det så här jobbigt med body building? Helt galet obekvämnt.

B. Otajmat. En del missar. 3, 4, 3, 5. Sista femman gick blixtsnabbt. Väldigt explosiva uppgångar. Ny känsla. Händerna lite framför näsan, alltså längre framför mig. Lättare med ballansen så.

C. Ett MYCKET bra protokoll. Fortsätter med det. Gör L-sits. Ja, massor.

D. 1:14, ett set. Syra.

10 kommentarer:

mrjling sa...

Håller med som du vet. BSS är liksom bodybuildingens äss i rockärmen. Fantastisk övning. Glad att CJ Martin vet det också.

rackempackem sa...

ling:
eller hur! och det finfina är att det känns som det är jäkligt skonsamt för knäna eftersom knäskålen rör sig fram över tårna om man är noggrann med att trycka fram stussen under hela setet.

men jäklar vilken vilken ångest man får av all syra. my god!

rackempackem sa...

INTE rör sig fram över tårna menar jag såklart!

Martin Altemark sa...

Damn! Här tänkte jag precis kräva en förklaring på hur knän framför fot kunde ge en skonsam rörelse för knäna. Och så hade du redan dragit tillbaka trupperna. Vad ska jag nu göra med min attack?

L-sits, det är grejor det

Jocke sa...

Stycket om awesomeness var ett guldkorn. Hade jag tidigare förstått och tillämpat det kriteriet hade jag besparat mig en del bortkastad tid och energi.

rackempackem sa...

Martin:
jepp, tätade luckan raskt som bara attan.

Jocke:
det va min favoritpassage också. Vid sidan av avhandlingen om homo- respektive heterosexuell analsex.

Bear sa...

BSS, sjukt skönt, jobbigt som fan, måste vara bra! Äntligen är alla överens om något! :D

Jocke sa...

Överens? Jag tycker det är tramsigt. Bulgariska tyngdlyftningsprogram, bulgariska dips och bulgariska bags/lädergifflar ... nånstans går liksom gränsen, jag vägrar bulgariska split squats.

rackempackem sa...

puh! då kan jag andas ut. jag får utslag över hela kroppen när man börjar närma sig konsensus!

Bear sa...

Det kan vi verkligen vara överens om Ludde!