2009-10-04

30 Muscle Ups, kamikaze style/3 x 400m sprints

Blev inspirerad av Bionic för ett tag sedan. Det är svårt att inte bli förförd av hans oförställda jakt på intensitet i detta clipet. Var tvungen att prova att inte pejsa mig.

_30 Muscle Ups for time:
5:43
Öppnade med typ 8 i rad. Sedan några tvåor. Ganska kaputt efter 20. Missade några reps runt 25, 26. Och avslutade med att missa 3 försök på sista repet. Det är nog bra att göra såhär ibland. Dundra på liksom. Går inte lika snabbt dock. Slog Bionic iaf. Alltid något. Man kanske skulle pierca brösvårtorna föresten?

15 min promenad till Zinken/vila

_3 x 400m
1:04 (PR)
3 min rest
1:18
3 min rest
1:24
Kändes som jag inte maxade helt första rundan men det kan ju vara så att det går snabbare när man slappnar av lite. Sedan fullständigt slut. Andra rundan var en pina. Otroligt mycket syra i insidan av låren (!). Har aldrig känt det förut. sista rundan siktade jag bara på att komma in under 1:30.

Har kanske tappat lite vad det gäller lite längre tidsdomäner. Ska smyga in någon/ några AMRAP in 20 min framöver. Kul idag endå. Kanske kan jag springa 400 under minuten någon gång?

3 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Snabbt. På båda.

Fit 4 50 sa...

Du e Kungen! Alltså...

Bear sa...

Haha, skön coaching, "get back up!" eller "up, up, UP!". Snabbt jobbat av dig, nu blev jag inspirerad. Många MUs var väldigt länge sen.