2009-10-09

je suis fatigue

Överträningen står och bultar på dörren. Det gäller att hantera de kommande dagarna med ett visst mått av precision och omtanke. Det var dubbla idag igen.

"
_part 1:
on a 2 minute timer sprint run 400m and immediately perform AMRAP chin ups with the time you have left in the 2 minutes; rest 3 min, repeat 5 times

rest 8+ hours

_part 2:
25 reps for time;
80/55 kg squat clean and jerk

chin ups - chin must break vertical plane; record all of reps completed
C&J - hip crease below knee cap in catch; you must jerk the weight overhead; pressing, thrusting, push pressing not allowed

"

_part 1:
24-13-10-11-15=73
På Långholmen vid tiotiden. Kallt. Stegade upp en ny sträcka; 2 st 200 metersvarv. Kupperat. Uppför, nerför. Det gick inte mycket snabbare än strax under 1:30. Ibland mer. Inte mycket tid till PU. Också svårt att titta på klockan medan man gör PU trots att jag hände den på stången. Kanske måste man ha sig en intervallklocka om man ska följa OPT bekvämt. Jag är dålig på morgonen. Mycket dålig. Hade lite problem med motivationen.

_part 2:
Sent. Dojon.
21:56
Började värma upp.
22:12
Började med specifik uppvärmning. burgener WU. Och sedan jobbade jag mig upp vikten i Clean & Jerk. Som jag, hör och häpna ALDRIG gjort. Slutade på 70 kg men bestämde mig för att det var dumt att göra metcon med det. Landade på 60 kg. men bestämde mig för att göra 30 reps. som straff.
22:55
30 reps clean and jerk @60kg for time
23:12:03
I mål. 17:03 alltså.
Fruktansvärt mycket jobbigare att göra squatclean mot at gör "Grace" Väldigt nöjd. Inte med tiden men att jag gjort några Clean and Jerks. Det var på tiden.

mellantider:
10 reps 4:22
20 reps 10:39
Värt att notera är att jag inte tappar så mycket hastighet på slutet. ett tecken på att det handlar mycket om teknik. Fick en aha om att jag skulle hoppa lite tidigare, när stången va lite lägre. Bra.

Kan hända jag backar av lite imorgon. Vi får se.

5 kommentarer:

Bear sa...

Rätt tungt att börja med vansinnesträningen när den har en vansinnigt vansinnig träningsvecka. Bra jobbat!

Bear sa...

Förresten måste du nog backa av idag eller åtminstone skala en del om du inte helt plötsligt blivit JÄVLIGT bra på DUs. Rätt många hopp om man säger så ;)

rackempackem sa...

bear:
man skulle kunna säga att det faktum att jag suger på DU kan vara det som räddar mig från över träning!

Mads Jacobsen sa...

Du är en inspirations källa för oss alla, vara sig du vill erkänna det eller inte;.)

har du funderat på att komma till halmstad? Om inte du ska tävla hoppas jag du har kust att komma ner och vara dommare.. Hir som heöst vore det underbart om du kom!

Jag har lyckats bli av med min mobil, och ditt nummer, så skicka ett sms när du har tid, så jag kan börja stalka dig igen!

//Mads

rackempackem sa...

mads:
tack för uppmuntran.

vad det gäller halmstad så hänger allt på jobb. om jag kommer ner så räknar jag med att tävla. men som sagt väntar på några besked som ligger utanför min kontroll.

numret kommer nu! allt gott.