2009-10-13

såg ljuset

Komprimerad OPT-programmering.

_Power Clean - 3,3,3,1,1,1; rest 180 sec b/t sets

65x3
70x3 (3RM PR. formen sög)
70x3 (formen sög igen)
70x1 (riktigt fult lyft)
70x1 (det sämsta av dom allihop, det här va ett riktigt fult lyft)
60x1 (fail, får någon sorts knäpp, delar upp lyftet på något sätt. katastrof)
Right on track. Proper. Sånt här ger självförtroende.

"Flight simmulator - NOT"

for time;
2 unbroken double unders
4 unbroken double unders
6 unbroken double unders
4 unbroken double unders
2 unbroken double unders

55:30

Det här låter kanske konstigt. Men jag tror aldrig jag varit gladare efter ett pass. Lämnade egot där det hör hemma: på en plats fylld av bajs och andra illaluktande saker. Bestämde mig för en maxtid på en timma. Det tog 35 minuter att klara 4:a setet. Runt 45 minuter fick jag någon sorts aha. Gjorde en 8:a. Lite senare en 8:a till. Blev klar. Lycklig, lättad. Gjorde en 12:a.

Tog någon sorts beslut att jag skulle bli bäst i bloggosfären på DU's. Just det.

Lite senare ångrade jag mig.

5 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Grattis! Jäkligt skönt när du berättade. Man blir ju alldeles glad när man hör sånt!

Fit 4 50 sa...

Fina tunga PCs som jag ska försöka matcha imöra. Good show!

Den där historien med DUs, gick rakt över mitt huvud! Jag förstår väldigt lite av vad det är folk gör med DUs? En sorts programmering jag inte är upplyst om. Det finns en hel del, när jag nu tänker efter, som susar förbi mig som vinden, när det gäller programmering. ;)

Fit 4 50 sa...

...allas inlägg är numer som rena Grekiskan för mig! Vad hände?

Bear sa...

Haha, skönt pass, det där känner jag igen. "Annie" på ca 18 min var en positiv överraskning för mig.

Danne, det är det här jag pikat och hintat om fram och tillbaka. Det är OPT-fascinationen som är i omlopp. Han har MÅNGA DUs i sin programmering, så det gäller att lära sig om man vill följa. Men du kan vara lugn, blogg kan du fortfarande läsa utan lexikon om det är till någon tröst ;)

Bear sa...

Det ska ju vara "min blogg kan du läsa".

Sen kan jag väl tillägga att den största vinsten som jag ser är att om man är duktig på DUs så har man ett verktyg att få en rejält flåsig WOD inomhus utan stor utrustning (C2:an i all ära, men den är stor) och belastning på leder (vaderna tar dock en del stryk) vilket gör att man kan göra övningen ofta. Burpees är tex också bra för att döda flåset men kroppen som helhet tar lite för mycket stryk för att göra många var och varannan dag.