2009-10-03

Chesticels

_M.E. Bench Press 5-5-5-3-3-3
85x5
87,5x5 (5RMPR)
90x5 (5RMPR)
95x3 (3RMPR)
95x3
95x3
Ett bra pass. Det var inte länge sedan jag inte fick upp 3x95. Sista repet segt varje gång dock. Är jag stark?

_20 - 16 - 10 - 8, Reprounds for time of:
Power Clean @ 50 kg
Pull Ups
8:53
Rx'd var DB Split Clean men jag är fokuserad på skivstången för tillfället. Det blev en riktig greppmördare. Och jag tänkte inte ens på det innan. Galet. Har aldrig brutit Pull Ups så mycket. Lustig upplevelse. Såg på ett stycke film att jag inte böjer på knäna öht när jag plockar stången. Knäppt. Annars tycker jag att draget ser okej ut.

Har nu kört MEBB-programering i fyra veckor. Måste säga att det känns bra. Många PR. Får se hur jag gör nu. Jag hissar en liten flagg för att jag rör mig över mot OPT ett tag. Kan inte låta bli. Vore iofs inte fel att göre en cykel MEBB till. Men isåfall borde jag ta en avlastningsvecka. Eller? Iochmed att MEBB varvar lyften, alltså bara samma lyft två veckor i rad så kanske det är funkis att bara köra vidare utan en avlastningsvecka. Som ni förstår hopar sig ett par frågetacken däruppe under pannbenet. Kommentar någon?

3 kommentarer:

J sa...

Vad är MEBB programmering?

rackempackem sa...

J:
http://coachrut.blogspot.com/2008/11/next-nine-weeks.html

Martin Altemark sa...

Welcome to the daaaaark side my son!