2009-10-06

Optimum Performance Training

Jag arbetar. Som fan. sitter framför burken. Och häckar. Sånt tar på psyket.

Klev på OPT idag också. Utan att egentligen veta vart det ska ta vägen. det klarnar kanske om ett par dagar.


from optimum performance training by OPT
day 7/45

_part 1 - "RRR"
Row 300 m @ 100% effort
Rest 3 minutes
Repeat 6 times

55,2-56,7-58,5-59,7-62,0-63,2

Vidrigt. Det räcker så.

rest 6+ hours

Startade sent. Runt 21:30.

_part 2 - "60%"
A. on a 1 minute timer and at the start of each minute for 10 minutes perform 1 high hang squat snatch, then 1 hang squat snatch just below knee, then 1 squat snatch from ground - use 60% of your 1RM snatch; take MINIMAL rest b/t reps, hang onto bar if you can
rest 7 minutes
B1. OHS - amrap @ 60% 1RM snatch x 3; rest 180 sec
B2. 20 chest to bar chin ups x 3; rest 180 sec

A. Missade något rep i 2:a och 5:e setet. Körde med 40 kg vilket är 100% of 1RM snatch. Borde kört lite lättare för teknikens skull men jag villa ha full höjd på plattorna.

B1. 36 - 25 - 26
B2. UB - UB - UB
Otroligt psykande med max rep OHS. Glad för obrutna CTB PU's.

Sliten nu. Men lycklig. Eller?

9 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Alldeles får tokigt för en trött och sliten tvåbarnsfar! Men för en stilig, framfångsrik, robust yngling som herrn är det förstås rena promenaden i parken! Good show, old buddy old pal;)

Fit 4 50 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Baby B sa...

Men kära lilla vän, varför har du övergivit ME Black box innan du fått skörda frukterna av det upplägget? Du börjar bli som Maria Akraka.... Stick to the plan.

rackempackem sa...

baby:
nejdå. jag ger bara ett sken av att jag inte har koll. det här var helt enligt planen. har gjort en cykel MEBB. nu preppar jag för ett eventuellt kommande event som kräver att jag går in i en högvolymvecka nu. efter detta är överstökat ska jag åter uppta styrkejakten. du har så mycket att lära än min vän!

Jon Ivmark sa...

36 OHS på 40 kg är jäkligt imponerande. Det är 3 x 20 CTB PU också, men det hade man ju på känn att du skulle fixa. Bra skit helt enkelt!

Bear sa...

Haha, ytterligare en blogg som kräver en del huvudkliande innan läsaren förstått vad som egentligen försigick på träningen. Tur att jag har Martin, han pratar inte om något annat ;)

Det jag egentligen tänkte säga: Shitpommfritt, bra jobbat! Såg en video där självast OPT klarade av strax under 40 reps med typ samma vikt, snart där alltså! :)

rackempackem sa...

bear:
det va som attan.

ivmark:
jo, jag följer din blogg. kul att du filmar så mycket. men jag kan fortfarande inte lämna kommentarer pga. google, firefox, mac OSX eller inkompetens.

Jon Ivmark sa...

Skumt. Med tanke på jag själv använder firefox och mac så tror jag inte att det är det som är problemet.

Martin Altemark sa...

You beat me this time, but next you must die.

ANMÄL DIG NU, du är grym Ludde!