2009-03-16

DAMPell

Bra WU.

Dumbell OHS med en arm:
7,5 kg 7+7
10 kg 5+5
12,5 kg 5+5
15 kg 5+5
Svårt. Det blir en mycket konstig belastning i ryggen med bara en arm. Experimenterade lite med placeringen av den lediga armen men jag kan inte säga att jag kom fram till en slutgiltig konklusion.

Dumbell Front Squat:
One arm 27,5 kg 2x10 reps
Two arms 20 kg x2, 2x10 reps

Deadlift:
20 kg x2, 10 reps
Ett test bara. Måste ha tyngre doningar.

21-15-9 reps for time of:

HSPU/DB Swing 17,5 kg.

6:19

Fortfarande lite läskigt för ryggen med Swings. Men det har blivit mycket, mycket bättre. Kettlebells är bara hype! HSPU väldigt lätta första setet (10, 6, 5) Sedan jobbiga. Coren var helt paj. Troligen p.g.a. det jag gjorde innan, som också är påfrestande för den lilla "coren". Bröt i skamlöst korta rep set. Swings gjorde jag behärskat med teknik i fokus förutom sista set då jag bara drog på. Gick säkert dubbelt så snabbt då. Känns som det är viktigt att värma upp ordentligt inför Swings.

Slängde mig sedan in i en liten stretchsession, inspirerad av den senaste anstormningen av stretchvideos från HQ. Wow. Vilket resultat. Satte mig efteråt i en Squat som var så djup att kineserna skulle kunnat plockat konkelbär. Otroligt skön känsla. Provade därpå Pistoler. Swosh 10 reps bara sådär! Och ryggen känns okej! Mary, here i come! Konstig känsla efteråt. Som om något skedde. Djupt därinne i mig. Skönt. Life is Good.

2 kommentarer:

Bear sa...

Hmm, man kanske ska börja stretcha igen. Slutade i princip när jag började med frivändningar och sånt.

Bear sa...

Hmm, man kanske ska börja stretcha igen. Slutade i princip när jag började med frivändningar och sånt.