2009-03-30

Subbad Nate

Nere i dojon igen. Kul. Lite hetsig stämning i början. Många arga unga män. Men det lugnade ner sig.

Nate:
AMRAP in 20 min of:
2 Muscle Ups
4 HSPU
8 Dumbell swings 20kg (sub'd from 2 pood/32kg kettlebell)

15 rundor + 2 MU och 2 HSPU

En härlig upplevelse. När jag trodde att det snart skulle vara slut frågade jag PM om tiden, det hade gått fem minuter. Ska bli kul att göra den igen, och då as Rx'd. Är glad att jag inte hade mer vikt på swingarna nu då jag får lite känning i ryggen av dom fortfarnade. Har dock blivit mycket bättre. Ska träna lite på swings framöver. CF-debuterande PM tog tid och peppade. Kul.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, jag ber om ursäkt för mitt hetsiga humör i måndags. Träningen är blodigt allvar för mig.. Kan det här vara något för the Load att etablera sig inom, tror du skulle dominera:

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=28056

Kram Baby B

rackempackem sa...

Det där va något nytt för mig. Har aldrig hört talas om det. Känns svårt att inte vifta bort det som en fluga även om jag nog genetiskt inte skulle vara fullkomligt ogynnad!

Anonym sa...

Tyckte veteranen som bott i USA ändå visade att det inte är en fluga.

rackempackem sa...

Jo, han ger en viss credibilitet! Känner honom BTW. Men det är en annan historia!

Anonym sa...

Det var nog ett aprilskämt, tror du inte? A

fredrik sa...

Vad sägs om ett pass på karbin vid lunch på söndag?

rackempackem sa...

fredrik: hm.. klättring kommer knappt ihåg hur man gör.. det ryktas om Tunaberg på söndag dock?

Martin Altemark sa...

Annars kan du ju skala repetionerna i svingarna om du inte vill svinga 32kg. Jag har inte tillgång till 32kg KB där jag har höga ringar så när jag gjort nate har jag kört med 24kg KB, fast 1/3 fler repetitioner - samma vikt flyttad.

Bra kört!