2009-03-29

SS cont.

Arbetade i lägenheten under dagen och gjorde då och då en massa Ring Dips och Butterfly kips för tekniken.

På kvällen SS i dojon med Tavi:

Back Squat:
20x10x2
40x5x2
60x5x2
80x2
60x5
work sets:
85x5x5 (5RM PR)

Bench Press:
20x10
40x6x2
60x5
70x5
work sets:
97,5 (1RM PR) (Tavi hade lastat på en femma på ena sidan ist. för en 2,5:a. Stången vinglade lite men jag var nära att klara en tvåa. 100 kg nästa gång)
95x3 fail (på tredje rep. För tungt efter ovanstående händelse)
90x3x2

Dead Lift:
40x3
60x3
80x1x2
work sets:
100x1x6
100x3 (3RM PR)
Bra pass. Formen på DL känns mycket bättre. Kommentera gärna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller svanken bra men curvar lite med skuldrorna, sk "good for the back". Men när han maxar gör även Benedict M det. Testa att ladda aggressivare mentalt, nu känns det lite som en tecermoni, mkt stillsamt. Hälsn Alex

rackempackem sa...

Undrar vad man ska använda för "cue" för att få tillbaka skuldrorna?

Fit 4 50 sa...

Det ser jättefint ut tycker jag med den vanliga disclamern att jag inget vet. Jag håller med föregående talare i att du visar stången lite för mycket respekt och skulle gärna se dina axlar lite framför stången för att motverka det som händer i sista lyftet. Mao att du vill räta upp ryggen och faller lite bakåt. Stark bänk match! Lite video på BS också, om man får be!!

ludde sa...

Tack för feedback Alex och M-force! Får väl kanske börja ta lite ryssfemmor för att få igång adrenalinet!

Fit 4 50 sa...

Lite ryssfemmor har aldrig skadat någon!!

V i k i t i k i t a v i sa...

Jag intresserar mig mer för musik och koreografi och i detta klippet är harmonin total: flås - paus i musik - vikter som slår i golvet - pust - musik...