2009-03-23

Tjuvtränade på Piskis & Fittis

Försökte se ut som jag hade årskort. Bytte om hemma. Gled förbi liksom. Gick ju fint!

Dåligt gym. Ingen skivstång. Det finns många lustiga karaktärer som tränar på lokalerna runt om i landet - oboy!

Meningen att jag skulle köra SS. Men dom hade bar en curlstång typ:

Deadlift:

30kg(?) - massa teknikreps typ. Kändes bra.
50kg(?)x10x3

Ten rounds of 15 reps each for time of:
Deadlift 50kg(?)/Push Ups

Avbröt efter 7 rundor tid 10:23

5:55 efter 5 rundor. Det var dumt att ens försöka köra 10 rundor då jag är så färsk på DL. Kändes bra tekniskt dock. Hade varit intressant att se på video. Försökte trycka stången mot bena igenom hela lyftet och det hjälpte. Fick lite blåmärken.

50 back ext. for time:
1:24
No comment.

Provade Butterflykips. Har ju aldrig tillgång till PU-bar. En glad överasknig och ett avprickat årsmål:
7, 10, 12 reps.
Det kändes lätt. Konstigt. Kanske är det för att jag blivit starkare i "coren"? Kul.

Tar tbka det där dumma inlägget om polisskolan sist, med bilden. Vet inte vad jag tänkte. Det va ju inte ett dugg kul. Håller jag på att komma in i en svacka?

2 kommentarer:

David Englund sa...

Bra att du tog tillbaka inlägget, nästan att jag slutade läsa här ;)

Vid marklyften kör du "reppmark" eller "döda" mark?
Testa samma grej fast 5x15 pushups/90% BW deadlift. Den var lite småpopulär för några månader sedan.

rackempackem sa...

Hm, vet inte riktigt vad skilnaden är men jag förmodar att det handlar om hurvida man studsar vikterna i golvet eller låter momentumet dö? Mera det förra tror jag..