2009-03-26

Dumbellidum

En bekant föreslog att jag hade skriftlig Tourettes efter att ha läst något inlägg. Jag tror du har fel sa jag.

Lite blandad träning i en sunkig etta:

Power snatch test

HS 40s

Free HSPU. Tre försök. Inget märkvärdigt. En oclean tvåa. Det var ett tag sedan. Måste få till en trea till femma i år. Lugnt.

DB Thrusters:
2x15kgx10x3
2x20kgx10x3
Lite wake up call inför Fran as Rx'd. Det är jobbigare om man använder tyngre vikter. Tänk på det, ni som inte tränat så länge - OBS! Det blir alltså JOBBIGARE om man adderar vikt!!! Försökte korrigera formläxan jag fick av David sist. (video)

Och sedan något glädjande.
Butterflykips:
25-20-15-10-5 reps
Går fint nu. Lite problem uppstår när man kommer ur rytm. Men det går nog över med tiden.

10 pistoler
Också kul.

Tabata Sit Ups
13-13-12-11-10-9-10-11=89
Fullt ROM. Lite slarvigt med 9an. Får inte längre ont i ryggen av fullt ROM. Med tanke på hur dålig jag varit på SU så är jag nöjd faktiskt.


25 vanliga kipar när jag gjorde 40 reps sist tog 38s. Nu tog 25 reps 30s = 21% snabbare. Mer effekt alltså.

Form check. Finn fem fel!

3 kommentarer:

David Englund sa...

Så där ska thrusters se ut! När blir det fran as rx´d då?

Snygga butterfly-kippar, har inte tagit mig tid att lista ut hur man gör dem än.

Bear sa...

Nu även i garderoben! Var härnäst? Trapphuset? Tvättstugan? Keep it up! :)

rackempackem sa...

Planerar att göra Fran as Rx'd innan min 40årsdag så jag har 5 år på mig :)