2009-03-11

Fran mitt hem

Ursäkta ordvitsen. Jag vet. Den är oförlåtlig.

Tredje gången jag gör en konstig Subbad version av Fran. Har ju köpt hantlar. Så nu kan jag göra en hel del WOD'ar hemma med lite modifikationer. Satte in ett spjäll i ugnen, gjorde en felfri WU. Sedan:

Fran
21-15-9 reps for time of:
Thrusters, sub'd: 2x10kg dumbells/Pull Ups (greppbräda, juggar)

2:46

Spjällen hade börjat lukta ordentligt när jag var klar. Så jag var tvungen att koncentrera mig lite för att jag inte skulle börja spruta magsyra. Filmade. Fick bara med Thrusters dock. Är väldigt nöjd med djupet. Sist jag såg dem på film var djupet mycket tveksamt. Tar tacksamt emot tekniksynpunkter! Undrar vad motsvarigheten till 43.0912752 kg på skivstången är i dumbells? 15 kg i varje tass kanske? Ska ska skaffa några fler viktskivor. Är glad för min insatts. Bättre form och högre intensitet än sist. PU jobbigast idag konstigt nog. Tidigare Fran historik:

2009-01-06
Fran:
21-15-9

thrusters 20kg (sub'd)/pull ups

3:22


2009-01-17
Fran (site specific)
21-15-9
2x10kg dumbell thrusters/jumping pull ups (på hal stålbalk) 2:56
-
Gjorde också 25 back extensions på en swissball. Och en Klein NR senare på kvällen.


Ledsen att jag bara fick med Thrusters. Men ni kan ju diska eller göra något annat nyttigt medan jag gör PU.


En liten Cancer-Cocktail!

4 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Jag lyssnade på Too Dark Park när du gjorde pullups ... måste nog säga att det är min favvo.

V i k i t i k i t a v i sa...

... och maten ser ut som något på omslaget till den skivan ;-)

David Englund sa...

Goda ribs, däremot är det lite för mycket jobb konta mängden mat för min smak!
Djupet på thrusters var bra, däremot kan du sträcka ut armarna i toppläget. En regel de hade på CF games förra året var att man ska kunna se örat framför armen´från sidan om jag inte minns fel.

rackempackem sa...

David: Tack för kommentaren. Det är verkligen till stor hjälp att få ett yttre öga på tekniken när man, som jag, fumlar omkring utan coach! Ska verkligen tänka på att sträcka ut armarna i toppläget nästa gång. Det återstår att se om jag är flexibel nog att bjuda på en skymt av öronen dock!