2009-03-09

Dysfunktion i fråga om Aktivitetskontroll och uppmärksamhet, Motorik-kontroll och Perception

Skulle igentligen vila hade jag tänkt. Skrotade omkring i lägenheten. Tänkte att jag skulle städa. Göra fint. Men fingrarna drogs mot hantlarna. Jag hade svårt att kontrollera mig. Gav efter och fixade runt med lite ostrukturerade Snatch, Thrusters, Cleans, Bicep Curls.. nädå.. bara skojade.. inga Bicep Curls, men lite Swings gjorde jag också. Imorgon ska jag köpa några femkilos gummivikter att ha ytterst så jag kommer upp i två gånger 20 kg.

Sedan stoppade jag in en fågel i ugnen. Fick syn på ringarna. Och tänkte att fågeln klarar sig nog själv ett tag därinne i värmen. Så det blev lite Teknik/rörlighetsträning uppe på vinden. Många Skinning the Cat, som stretch övning. Latjade omkring med lite av varje. Började tänka på hur det skulle vara att gör en Back Lever. Det ska jag jobba på. Hittade på en jäkligt bra övning: hänga under ringarna med utvinklade händer med False Grip, för att sedan påbörja draget, vända in ringarna och just innan man går in i en MU så vinklar man ut igen. Sedan hänger man så och vinklar in, ut, in, ut.. osv i ett antal reps. Har nämligen haft svårt för just den övergången. Att behålla styrkan i False Grip där alltså. Och sen. Sen kan det ju bli sådär ni vet när man blir varm. Och så ska man bara testa lite liksom. Så jag gjorde ett par Dead Hang Muscle Ups. Kändes väldigt bra. Jäklar, man kanske har fått lite kräm i Guns'en iallafall.

Och fågeln smakade gott med lite broccoli och tomatsallad.

Inga kommentarer: