2009-03-03

Form/Barbara

Hemma i Stlm igen. Börjar landa. Har slängt mig rätt in i nästa fulltidsjobb så vi får se hur det blir med träningstid framöver.

Har haft möjlighet att studera en Tabata SQ jag har gjort via video. Har också läst "The Squat clinic" i CF-journal. Kommit fram till att jag troligen inte har några svåra eller svårligen lösbara problem med min Squat. Men. Jag kan bli bättre på att avsluta. Alltså skjuta fram pelvis längre i slutet. Komma till en mer upprätt position helt enkelt. Kan BTW rekommendera "Squat clinic" för er som är medlemmar. Tog med mig ovanstående lärdom in i dagen SUB'ade WOD som gick formens tecken. Pga tidsbrist gick jag ner till tre ronder. Planen var att öppna "flat out" och se hur det skulle hålla. Impecable shape all the way.

Barbara (Sub'd, 3 rounds)

Three rounds, each for time of:
20 PU (greppbräda, juggar)
30 PshU (strictly CTF)
40 SU (Anchored under element, hela vägen till sittande)
50 SQ
Rest three min between each round.

3:19
4:40
7:17

Obrutna PU hela vägen. Bröt PshU från runda två 15+15. Bröt även SU från runda två, kommer ej ihåg hur. Tredje rundan så.. hm.. #€%&//&/€%(#€#"

Det otränade ögat kan av tiderna dra slutsatsen att tiden i rond tre är sämre än tiden i rond ett. En annan novis skulle kunna påpeka att det kan bero på att jag blev tröttare och tröttare ju längre passet pågick. Ha, ha.. Men en sådan naivitet väntar jag mig inte av min sofistikerade läsarkrets.

Har inte varit närmare att spy förr. Pizzan var verkligen halvägs uppe i munnen. Hm.

6 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Välkommen hem! Blir sugen på Barbara - alla snackar om henne nu...

Bear sa...

Det är något med de två sista varven. Bra jobbat, lika bra att spara på pizzan ;)

rackempackem sa...

viki: tack broder. ses snart!

bear: Det ska bli mycket intressant att försöka göra fem rundor någon gång. Är i rotrespekt glad att jag inte provade nu. Känns som om det är långt kvar till fem rundor med ett snitt på 4 min.

Jonas sa...

Kolla in den här snubben: http://tomtarnapaloftet.blogspot.com/2009/02/underbara-upplasbara.html

Bear sa...

Jag fick en totaltid på 23 min, så en snittid på 4 min verkar ju vara ett vettigt mål, men då måste jag bli uthålligare när det gäller armhävningar. Är förresten också nöjd att jag slapp spyan ;)

Martin Altemark sa...

Usch för situpsen. Dom är bara till för att skaka ut magen ur kroppen...

Bra jobb!