2009-04-18

100 Inverted Burpees for Time

WU: cirkel -bra. SQ-therapy

100 Inverted Burpees for Time

10:50

Mellantid vid 50 5:13. Har bara gjort övningen en gång förut. Lite knepig för min rygg men det kändes skapligt. Lite svårt att hålla räkningen när man är inverterad så mycket. Gjorde tio åt gången, slängde ner en enkrona och körde vidare direkt. Kort vila vid 50. Kul. Ont på konstiga ställen efteråt. Hur man kan ta det "väldigt lugnt" på en tid under 11 minuter är mycket imponerande.


Rep 70 till 90.

7 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Det där ser underbart ut! Jag ska göra den så fort jag blir frisk.

Dessutom i Shiatsu/Yoga så rullar man en del på ryggen då alla inre organ har vitala punkter som sitter i meridianen som går längs ryggradens båda sidor med ett avstånd av ca 2-3cm - ryggfiléerna alltså. Det är alltså akupressurbehandling att rulla så där!

Yo!

Martin Altemark sa...

Alltså, jag överdrev nog det där med väldigt lugnt. Jag stressade inte ihjäl mig var vad jag menade. Har i tankarna att göra den där "daniel" eller vad den hette från förra veckan imorrn och villa inte vara helt slut i axlarna (körde ju HSPUs och TGUs också...).

rackempackem sa...

Skönt att höra att det inte var ett allt för lugnt tempo. Starkt jobbat oavsett!

Fit 4 50 sa...

Snygga ben! Jobbar du på Moment nu? Kommer gärna och tittar.

rackempackem sa...

Tack. Hör av dig om du vill komma Force!

Bear sa...

Bra jobbat och förresten så missade jag ju din "Urban Helen" härom dagen. Varför skita it bara för att man inte har ett löpband / -bana, good stuff!

rackempackem sa...

bear: Nej just det. Blev ju sju resor värre tom. det kanske kan bli en ny trend:

As Rx'd +

Ser bra ut iallafall.