2009-04-23

Du är smutsig, smutsig säger jag.. SMUTSIG!



Jodå jag var bakfull! Gjorde ett patetsikt försök att streta emot men Roy gave me an offer i couldn't refuse. Han sa: Bosön Load.. Bosön!

Laguppställning: Jocke Hood, Carl Kani, Siegfried and Roy och så undertecknad.

Plats: Bosön

WOD: Filthy Fifty

For time:
50 Box jump, 24 inch box [rx'd+ = 67 cm BJ]
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 1 pood [rx'd+ = 17,5 kg DB swing]
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press, 45 pounds
50 Back extensions
50 Wall ball shots, 20 pound ball [sub'd 5 kg? medball]
50 Burpees
50 Double unders

35:57

Startade i heat 1 tillsammans med Carl Kani och Roy. Carl Kani's BJ's var helt trickfilmade. Roy som gjorde en en subbad variant av BJ gick också mycket fort. Försökte hänga med i deras tempo men var tvungen att tagga ner ganska snabbt. Jumping PU's var inga större bekymmer förutom att pulsen redan här började snudda fyrsiffriga slagtal. Swings obrutna, sugande. WL, helt okej. Vid KTE tog det i praktiken slut. Tog mig igen dom i ett okej tempo iochförsig men jag försattes naturligt vis i en djup kris efteråt. Blev en lite smula uppmuntrad av att PP var den i särklass lättaste övningen denna dag. Back extensions gick alldeles för snabbt. Underläppen domnade av, jag tappade orienteringen. Hittade knappt fram till WB stationen. Väl framme fick jag knappt upp femkilobollen från marken. Men det var ändå en bagatell i jämförelse med att försöka få upp arslet från bänken vi hade att mäta Squat-djup med. Tiden stannade, varje rep var en ansträngning av episka proportioner. Tog väl sisådär fem minuter där. Skönt då att 50 Burpees nog säkert skulle kännas lätta när jag väl blev klar.. eller... jag orkar inte ens skriva om Burpeesarna. Eftersom jag redan innan visste att 50 DU's i helt utvilat tillstånd skulle ta ungefär en förmiddag så tog jag en mellantid efter Burpeesarna, 28:23. Sju och en halv minut spenderade jag sedan i någon sorts delirium där det kändes som om jag inte skulle kunna hoppa tio singelhopp för att rädda mitt liv. Började skratta okontrollerat. Kom av någon obegriplig anledning igenom tillslut.

Bosön är fantastiskt. Vi hade jäkligt roligt ändå på något vis. Fantastiska insatser från samtliga inte minst Jocke Hood som denna dag CF debuterade med en lätt subbad version av detta vidunder!

Om denna WOD dyker upp igen "dagen efter" ska jag ta mig en återställare, hänga på mig en vattenkyld pulsmätare och göra lite mätningar. Kan nog bli en del intressanta värden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, träning är roligt och hälsofrämjande. BB

Fit 4 50 sa...

Det är något sjukt med alltihop;)

Martin Altemark sa...

Kul! Men jag förstår inte det där som folk håller på med att sätta saker under rumpan för att kolla om man är lågt nog i böjen för thrusters, wallballs och liknande? Man märker väl när rumpan börjar närma sig golvet? Jag tror crossfitters i USA mest använder det för att gå lågt (vilket det brukar vara med en dynamaxboll osv)?

Bra jobbat! Filthy 50 är den bästa!

Bear sa...

Aaaahahaha, "underläppen domnade av", bra jobbat, rolig läsning!

Martin: Jag känner nog att jag skulle behöva något som "OK:ar" att man gjort tillräckligt djup. Tycker det är svårt att göra skiten ordentligt när man börjar bli trött.